/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til at finde Hansine Mortensen.
Fra : vindeby
Vist : 354 gange
50 point
Dato : 03-02-04 21:26

Jeg søger en Hansine Bødker født Mortensen, som er født d. 27 Sep 1891,
døbt d. 15 Nov 1891 i Landet sogn på Tåsinge.
Blev gift omkring 1920 til en Niels Bødker og var bosiddende i Slæbæk ved
Svendborg på sydfyn. Hendes far hed Anders Mortensen og mor var
Bodil Mortensen født Jacobsen.
Hjælp modtages gerne hvis nogen har støt på dette navn.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-04 21:54

Fra FS.Har du disse data på vielse for forældre, derudover er der oplysninger om Bodil JACOBSEN's forældre.
Senta
Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

Hansine MORTENSEN
Sex: F Event(s): Birth: 27 Sep 1891 Place: <Landet, Svendborg, Denmark>
Christening: 15 Nov 1891 Place: Landet, Svendborg, Denmark
Parents: Father: Anders MORTENSEN Mother: Bodil JACOBSEN

Forældre

Anders MORTENSEN Age At Marriage: 38 Event(s): Birth: <1852>
Marriage: Spouse: Bodil JAKOBSEN Age At Marriage: 38
Marriage: 31 Oct 1890 Place: Landet, Svendborg, Denmark

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-04 22:04

Evt. Niels Bødker?
Svend

NIELSEN OR BODKER, Niels
   Birth Date:   24 Dec 1888
   Christening Date:   3 Feb 1889   Recorded in:   Landet, Svendborg, Denmark
   Father:   Hans NIELSEN OR BODKER
   Mother:   Ane JAKOBSEN OR SKOV

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-04 22:11

Sikkert Hansines farmor, med forældre;
Svend

JACOBSEN, Bodil   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   1 Oct 1852
   Christening Date:   14 Nov 1852   Recorded in:   Landet, Svendborg, Denmark
         Collection:   Landet; Den Danske Folkekirke
   Father:   Jacob RASMUSEN
   Mother:   Aedel CHRISTENSDR

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-04 22:21

Det ved du jo allerede:
Svend

MORTENSEN, Anders   Age:   38   Marriage
   Wife:   Bodil JAKOBSEN   Age:   38
   Marriage Date:   31 Oct 1890   Recorded in:   Landet, Svendborg, Denmark

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-04 22:26

Bedsteforældrene gift i 1847
Svend

RASMUSEN, Jacob   Age:   25   Marriage
   Wife:   Aedel KRISTENSDR   Age:   30
   Marriage Date:   15 Oct 1847   Recorded in:   Landet, Svendborg, Denmark

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-04 22:31

Aedel her er to år for ung?
Svend

CHRISTIANSDATTER LILLEGAARD BODKER, Aedel Marie   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   24 Sep 1819
   Christening Date:   25 Sep 1819   Recorded in:   Herringe, Svendborg, Denmark
         Collection:   Herringe; Den Danske Folkekirke
   Father:   Christian LILLEGAARD BODKER

Kommentar
Fra : vindeby

Dato : 03-02-04 23:29

Alle disse svar er gode nok, men jeg savner at finde ud hvad der blev af Hansine Mortensen.
Hun forsvinder fra Tåsinge omkring 1907 og finder hende gift tilsyneladende med en Niels Bødker i 1923,
men ved ikke hvor de bor eller hvornår hun dør.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 50 point
Dato : 04-02-04 00:32

Så skal du en tur på Arkivet for at finde Hansine Mortensen i folketællingerne fra Tåsinge eller Slæbæk ved
Svendborg i 1923,har du prøvet at skrive til folkeregistret der, det koster ca.55kr, for at få oplysningerne hvis de har dem, du kan ringe for at spørge om de kan hjælpe dig.
Ellers send en efterlysning på Dis-Danmark, det kan være en der kan hjælpe dig der med at finde din ane .
Held og lykke
Senta

Godkendelse af svar
Fra : vindeby

Dato : 16-02-04 23:18

Tak for svaret senta.