/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
adgangskode - outlook
Fra : majbritt05
Vist : 1108 gange
200 point
Dato : 03-02-04 19:48

hejsa

jeg har lige "tilsluttet" min mailadresse til outlook, men nu popper der hele tiden en boks op som kræver adgangskode, når jeg taster min adgangskode kommer boksen bare igen, hvad gør jeg?
Jeg kan slet ikke modtage mails.
Har I en ide om, hvad jeg har gjort forkert?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 19:58

Du har sikkert skrevet forkert.
HUSK - der er forskel på små og store bogstaver
stort O og 0
lille o og 0
og den værste lille l og 1

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 03-02-04 20:01

okay. kan jeg mon gå ind og ændre denne kode?
og måske helt slette den, da det ikke er nødvendigt for mig at have adgangskode hver gang jeg åbner outlook?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 20:02

Jamen hov
Er det outlook der vil have kode - jeg troede det var din mail

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 20:06

Outlook kræver ingen kode, og grunden til du får en kodemeddelelse når du åbner outlook er fordi du har bedt den om at tjekke post straks du åbner den.
Det er din mailkonto du har skrevet forkert i. Tjek din indtastning en gang til.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-02-04 21:30

OG nej, du kan ikke slette den, det er den kode der identificerer dig overfor udbyderens mailserver, og altså ikke en kode du selv har indflydelse på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 21:38

Ja nu er så spørgsmålet hvilken kode vi snakker om.........

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-02-04 23:06

Outlook kan have en brugerkode til hver bruger.
Opkoblingen til udbyder har en kode som evt. kan huskes af windows.
Har du skiftet fra Outlook Express til Outlook
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Qualiman

Modtaget 200 point
Dato : 04-02-04 09:15

Jeg mener at et skifte fra Outlook Express til Outlook tager automatisk koderne med, jeg havde en konto som jeg ikke kunne huske alle data på - den importerede jeg fra OE, så hvis du har alle oplysninger liggende i OE så importer dem derfra!
Hvis ikke
Skal du kontrollere oplysningerne du har indtastet i Outlook, Husk at
brugernavn er ikke dit navn! men det brugernavn du har på din udbyders konto - hos TDC er det en 12 cifret talkode
Emailadressen er den adresse du er tildelt med kontoen
og adgangskoden er den selvvalgte eller tildelte kode (hvis du ikke har valgt at lave en ny)

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 04-02-04 13:49

Tak for svaret Qualiman.