/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Mere Elsenborggård og de andre gamle går~
Fra : maya123
Vist : 1402 gange
100 point
Dato : 03-02-04 04:48

Hej igen
Så, lige på mit indlæg om gårde, at nittehans havde svaret på
mit lukkede spørgsmål, tak for dette ”gennembrud”.
Jeg har så inde og kigge på Hanses side, men så vidt jeg
kunne se, havde Nittebjergsslægten gården fra midt 1600 tallet.

Mine 7 x tipoldeforældre ejede (måske) Elsenborggård i samme periode? I starten af 1600. Findes der skifter eller andre dokumenter fra den periode? Ejerskifte?

Andreas Hansen født omkr.1610, boede Lille Rørbæk, stilling Elsenborggård, gift Anne Pedersdatter født omkr.1623, boede Lille Rørbæk, død Feb. 1698, Lille Rørbæk, begravet 6-Feb-1698, Snostrup. Andreas døde Dec. 1702, Lille Rørbæk, begravet 8-Dec-1702, Snostrup.

Jeg så også, en Beicher på Hans hjemmeside, Jacob Beicher var gift med
min tiptipoldemors (Sophie Nielsdatter Bjørn) søster
Maren Kierstine Nielsdatter Bjørn.

Findes der billeder/kopier af Elsenborg?

Desuden vil jeg gerne vide mere om Bykærholmgård og
Rørbækgård, Ole Pedersen Heije f. omkr.1676, Store Rørbæk, 23 jul 1676, Snostrup, boede Store Rørbæk, han var gårmd, da de har været i familiens eje.
Man kan se mine aner på min hjemmeside www.maya123.webbyen.dk
tryk på >>>> i menuen, frem til sidste side og under SLÆGTEN-2

Jeg kender godt min meget fjerne fætters hjemmeside, Bent J,
han har aner i Maren Nielsdatter Bjørns gren. Han har en del.

Igen, hvis der er nogle der ligger inde med billeder af de to, sidstnævnte,
som jeg kan få kopi af
ville det være dejligt, da jeg har svært ved selv at komme til egnen.
Jeg kunne jo skrive til nittehans privat, men det vil da også
være rart, hvis der kom ”nye” forbi og de har noget mere
kildemateriale vi ikke har, derfor i første omgang her på
kandu.dk
Igen Hans, tak fordi du svarede på mit lukkede spørgsmål og
jeg er glad for at ”møde” dig og for at se din hjemmeside.

MVH maya123

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-04 10:59
Kommentar
Fra : maya123

Dato : 03-02-04 12:13

Tusinde tak, senta for alle de gode links, der er masser at kigge igennem.
Du skulle have haft blomster, men jeg håber at lidt point, kan gøre det ud for buketten.
For at holde denne tråd åben til andre, lægger jeg dine "point-blomster", i en tråd
for sig selv, jeg håber at du forstår.
Mange hilsner og god dag til dig fra maya

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-04 12:32

Jeg håber du finder det du søger, har du prøvet at søge på FS. angående dine aner, der er mange oplysninger at hente der, bare husk at oplysningerne skal tjekkes i kirkebøgerne, der er så mange fejl i deres database.
held og lykke
Senta

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 03-02-04 12:50

Ja, senta og jeg har alle de oplysninger jeg skal bruge vedr. denne gren, du ved oplysninger som født, levede, død osv. Disse spørgsmål er for at få lidt mere "kød" på og det har de desværre ikke på FS.
MVH maya

Accepteret svar
Fra : nittehans

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-04 18:52

Hej maya123

Jeg har i sinde at sætte billeder af de gårde som har været i slægtens eje i løbet af foråret. Jeg bor selv dejligt centralt midt i dette område, og kender en del til gårdene i forvejen. Jeg skal lige dreje forbi Rørbøk inden længe og tage et par billeder til dig og siden.

Venlig hilsen

Hans
www.nittebjerger.dk

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 04-02-04 04:58

Tak for svaret og det gode tilbud nittehans.
Hvis du så gider kontake mig gennem min hjemmeside og KONTAKT, så får
du min mailadresse. Det bliver spændende.
Fortsat god dag fra maya