/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
domæne
Fra : tykketykke
Vist : 197 gange
100 point
Dato : 01-02-04 11:51

Hvordan ser jeg domæne på en anden pcer det er et netværk jeg sidder med

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-02-04 11:59

måske her:
skriv i kør
cmd
net kommandoen kan du bruge,find ud ag det med denne hjælp:

Net view
Viser en liste over domæner, computere eller de ressourcer, der deles af den angivne computer.

net view [\\computernavn | /domain[:domænenavn]]

net view /network:nw [\\computernavn]

Parametre

ingen

Skriv net view uden at angive parametre for at få vist en liste over computere i det aktuelle domæne.

\\computernavn

Angiver den computer, hvis delte ressourcer du vil have vist.

/domain[:domænenavn]

Angiver det domæne, som du vil have vist tilgængelige computere for. Hvis domænenavn udelades, vises alle domæner på netværket.

/network:nw

Viser alle tilgængelige servere på et NetWare-netværk. Hvis et computernavn er angivet, vises de tilgængelige ressourcer på den pågældende computer på NetWare-netværket. Andre netværk, der tilsluttes systemet, kan også angives med denne parameter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-04 12:00

Du klikker på : Andre computere og vælger Hele netværket..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-04 12:02

.. så har jeg misforstået

Er det domænenavnet du vil finde eller blot ind på domænet og se hvem der er opkoplet og 'alive' ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-02-04 12:07

det har jeg nok osse...

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 01-02-04 12:09

Husk lige at der kan opstå misforståelser....

Et domæne i Microsoft verden er præcis som monokyle beskriver, men det har jo absolut intetet at gøre med internet domæner...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-02-04 12:13

ok jeg prøver igen
net view \\[navnet på den pc du vil se domæne på] /domain
så du må vide navnet på den pc du vil se - system i kontrol panel under computer navn kan du se det,og ændre det også.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-02-04 15:05

Hvis du fra win 2000/XP vil se hvem der er på dit lokalnet.(og har tændt deres comp)
start>programmer>tilbehør>kommandopromt og lige efter skriver du så der står sådan
C:\>net view
og tryk enter.
Du bør mindst kunne se din egen comp
Er det det du vil - ellers fortæl hvad du vil.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:49

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>