/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstartsdiskette til win 98
Fra : fally
Vist : 675 gange
40 point
Dato : 31-01-04 11:53

Min computer er blevet frygtelig ustabil - jeg vil formatere harddisken og starte forfra - jeg har win 98 på cd, men mangler en opstartsdiskette til at få dyret i gang igen - hvordan laver jeg sådan en? Hvordan kan jeg være sikker på at computeren ved jeg har et D drev når jeg har bootet fra A-drevet og skal til at ligge windows ind igen?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-04 11:59

Så vidt jeg husker skal du ind i Kontrolpanel, Tilføj Fjern programmer, Tilføj Windows komponenter så skulle muligheden være der omkring.
Windows læser din MasterBootRecord og ved derfor hvad der er aktiveret på drevet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-04 12:03

Du henter en her : http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : fally

Dato : 31-01-04 12:21

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 31-01-04 12:51

hej fally

det er rigtig hvad BjarneD skriver
når du er kommet derind er der et faneblad der hedder win.startdiskette
ved siden af tilføg win.stall.
klik på det klik ok så kommer den og siger du skal sætte en diskette i a: drev
klik derefter ok
og vupti efter nogle minutter har du en win98 start diskette husk at gemme den
til næste gang da du måske ikke kan komme i kontakt med din pc

genstart det efter pc med diskette i a: drev
opstart med cd rom drev
når det er over stået tjek du du kan læse din win98 cd i cd rom drevet
nu ved jeg ikke om du har partioner på din disk hvis ikke er det en rigtig god
ide at lave dem nu eks.d: drev til dukomenter drev e: til andre ting
derefter kandu jo nøges med at nedlægge drev c: og stadig have dine
breve ect.

mvh
ole