/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installation af XP PRO (setupdd.sys)
Fra : popey
Vist : 630 gange
20 point
Dato : 29-01-04 17:30

Kan ikke installere XP PRO efter at alle drev er formateret. Når jeg boot'er op på XP cd'en får jeg fejlmeddellese "filen setupdd.sys kan ikke installeres" fejl kode 4 eller 7.

Cd'en er ganske ok, da jeg har prøvet på anden pc. har før kørt XP PRO uden nogen form for problemer. Håber at nogen kan hjælpe mig da jeg har svært brug for min PC.

Mange hilsner
Torben
popey_12345@hotmail.com

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 29-01-04 17:43

Er du sikker på at det ikke er en opgrade version du prøver at installere ?

Kommentar
Fra : popey

Dato : 29-01-04 17:50

Det er ikke nogen upgrade - Jeg har brugt systemet (XP cd'en) uden problemer tidligere, jeg er virkelig på spanden denne gang. Jeg har prøvet at fjerne alt PCI grejer, lige fedt hjalp det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-04 17:56

Fejlkode 4 - Filen kan ikke åbnes
Fejlkode 7 - Lagerkontrolblokkene blev ødelagt

Kommentar
Fra : quattroknut

Dato : 29-01-04 17:58

har du flere haddisker i maskinen kan det hende atden leter på feil disk. prøv å formatere harddisken på nytt med xp cd. cd legger noen filer på harddisken så den skall finne den, hvist du bruker en annen formatering en den som er på cden kan du få problemer

Kommentar
Fra : popey

Dato : 29-01-04 17:59

refi tak for dit svar - har du nogen forslag til mit problem - jeg kan fint installere CD'en på anden maskine uden disse fejlkoder

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 30 point
Dato : 29-01-04 18:00

Her snakker de om at det kan være ram problemer
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1052491435

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-04 18:01

Det tyder en fejlkode 7 fil jo osse på!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-04 18:02

Som vores vist nok nordiske ven foreslår - en nyformatering med win cden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-04 18:03

Og den med rammene er en meget stor mulighed.

Kommentar
Fra : popey

Dato : 29-01-04 18:10

Ja så lader det til at grejerne funker igen - tedd ! jeg fuglte dit råd og kiggede på dit link - byttede rundt på ram'en og nu kan jeg installere, mange tak til jer alle. Jeg havde ikke "luret" denne detalje om man ikke var blevet guided

"Just fixed a friend's PC and yep, same problem!!

Swapped the RAM and voila! Thanks for the fix guys, I wouldn't have guessed it for
ages."

endnu engang mange tak
Torben

Godkendelse af svar
Fra : popey

Dato : 29-01-04 18:12

Alle tiders du gamle ! Mange tak......... Det funker nu igen aldeles perfekt
Torben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-04 18:17

Det var da rart. God fornøjelse.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-04 18:21

godt det virkede