/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Idéer til logo?
Fra : dvnielsen
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 28-01-04 21:52

Jeg er gået igang med at lave en pokerklub og mangler et logo. Jeg leder lidt efter et totalt cool logo som kan gå igen på både jetoner, medlemskort, hjemmeside, etc.

Klubben hedder Fish 'n' Chips, men jeg er fuldstændig tom for idéer

Anything would help really.

De venligste hilsner
Daniel Nielsen
www.dvnielsen.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 22:02

Prøv at kigge her
http://www.clipart.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-04 22:11

Jeg kan ikke lave det - men en hyggelig fisk som sidder og fisker med en stor pomfrit med benet over det andet altså halen hvis du forstår.
Jeg kan se den for mig men ikke tegne den.
Emesen.

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 28-01-04 22:19

Jo emesen, den kan jeg godt se for mig

Jeg leder nok et eller andet sted efter et eller andet mere simpelt. Logoet skal bla. trykkes på midten af jetoner og der er ikke ret meget plads at trykke det på.

En oplagt, men lidt brændt idé er:

http://www.gryphonsmoon.com/Catalog/fish/pix/Fish-n-Chips.jpg

Men noget i den henretning altså simpelt og rammende, mit næste problem er så at jeg heller ikke kan finde ud af at tegne, men jeg regner med at det må kunne lade sig gøre at få en grafiker til at hjælpe når man først har en skitse/idé.

De venligste hilsner
Daniel Nielsen
www.dvnielsen.dk

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 28-01-04 22:23

Jeg kan måske lige tilføje at hjemmesiden kommer til have et professionelt udseende, og det kommer til at køre lidt seriøst, men med et vittigt/humørfyldt "streg" under overfladen...

De venligste hilsner
Daniel Nielsen
www.dvnielsen.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 22:27

Hvad med et F og C sat sammen på en smart måde.

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 28-01-04 22:34

Ja evt. sammenflættet med et " 'n' " Jeg så på det link jeg fik fra refi og fandt det her lidt interessant: http://www.clipart.dk/imgsize2.asp?dir=logo&navn=baseball\BASEBALL03.GIF

Det minder mig om et amerikansk collage (hvilket det naturligvis også er) og det lugter lidt af tradition og "broderskab" to ting som jeg gerne vil have forbundet med klubben.

De venligste hilsner
Daniel Nielsen
www.dvnielsen.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-04 22:50

Øverste venstre hjørne af et spillekort den afrundede streg (kortet på skrå)
en fisk i stregtegning
et gult C i fed (en chips som er bøjet til et C )
på samme måde som spar konge
♣
K

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-04 22:51

♣ skulle have været en spar

Kommentar
Fra : Garmund

Dato : 28-01-04 23:36

Mener du det seriøst - og vil du bekoste udviklingen - står jeg gerne til din rådighed. Du skal kalkulere små 10.000 til selve logoet og tilsvarende til implementeringen i resten af evt. brevlinie mm. Trykning kommer oven i.
Mvh Garmund

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 28-01-04 23:52

Til emesen: Det lyder coolt, jeg vil lige lade en af mine venner høre idéen i morgen, men det må gerne være endnu mere simpelt, klasiskt, "nobelt", antipoppet, hmm kan ikke lige finde et ord at bruge.

Til Garmund: 20K lyder af for meget, jeg mangler i bund og grund kun en grafiker/kunstner til at rentegne et logo som jeg selv (eller en herinde) kommer med en skitse af. Jeg har selv adgang til trykkeri og lign, skal bare ha brainstormet idéer nok til hvad der lige "rammer". Denne her tråd var egentlig bare ment som en brainstorm/idé fase hvor folk som ikke sidder i samme "brainstorm block" måske kunne være behjælpelige.

Kender i ikke det med at jeg har sådan en abstrakt idé med hvad jeg gerne vil have logoet skal sige, men ingen konkrete idéer. Kode ordende må være simpelt, stilfuldt og traditionsrigt.

De venligste hilsner
Daniel Nielsen
www.dvnielsen.dk

Kommentar
Fra : Garmund

Dato : 29-01-04 08:39

Hej Daniel - Ok for mig - en trykklar rentegning i Illustrator - hvor du kommer med en tegnet skitse skal kun koste dig 4K. Men hvis din ide blot er ord - skal der mere stregindput til - og så vil det løbe op i 6K. X moms. Men jeg står gerne til din tjeneste hvis/når du har vilje til at sige til.
Med fuldt hus - Gert

Kommentar
Fra : marie_a

Dato : 30-01-04 22:17

HejFaniel, jeg kan godt tegne og vil da gerne prøve at lave nogle skitser/udkast og evt. rentegning, med mindre du har fået en anden aftale i stand.

Kommentar
Fra : marie_a

Dato : 30-01-04 22:18

Daniel, naturligvis!

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 31-01-04 09:25

Det lyder godt Marie.

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Kommentar
Fra : marie_a

Dato : 31-01-04 11:02

Hej Daniel. kan du evt. samle dine ønsker for det udtryk du gerne vil have i stikord og hvad du ikke vil have?

Marie

Kommentar
Fra : marie_a

Dato : 31-01-04 11:03

Jeg kan evt. sende min mailadr. til dig via din side, det gør det nemmere???

Marie

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 31-01-04 11:40

Har du undersøgt om Fish 'n' Chips er et beskyttet navn, du kan nemt "komme til skade" ved at bruge et beskyttet navn, og du signalerer ikke en spilleklub med det navn, det har slået sig fast som fiskestykker og pomfritter, serveret i en avislignende ting.