/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genvejstaster inaktive efter genstart
Fra : stefmldk
Vist : 602 gange
60 point
Dato : 03-04-02 21:24

Jeg kører Windows XP Professional og har lagt en genvej til en batchfil ud på skrivebordet.
Jeg vil gerne kunne køre denne batchfil med en tastekombination, så derfor angiver jeg genvejstasterne Ctrl + Alt + B i punktet genvejstast
under egenskaber for genvejen. Efter jeg har valgt ok tester jeg tastekombinationen og konstaterer at den virker fint - batchfilen bliver kørt.
Men hvis jeg så genstarter min computer bliver tastekombinationen inaktiv.
Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : stefmldk

Dato : 04-04-02 10:53

Jeg tror ikke at årsagen er, at der et andet program, der benytter denne kombination. Ctrl+Alt er en default kombination ved brugerdefinerede tastekombinationer, og så vidt jeg ved er det kun disse, der benytter Ctrl+Alt. Dette er netop for at man som bruger kan angive tastekombinationer der ikke konflikter med eksisterende Windows funktioner. Jeg har desuden prøvet andre bogstaver end B, men resultatet er det samme.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-04-02 17:35
Kommentar
Fra : stefmldk

Dato : 04-04-02 18:22

Jeg har fået løst problemet. Jeg tror det var en mindre fejl i Windows XP, for efter jeg har hentet og installeret updates til XP, er problemet forsvundet!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 60 point
Dato : 04-04-02 18:41

ja,
et "vist" software produkt i en nøddeskal

kunne du bruge linket ?