/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Rustne beslag til WC-bræt
Fra : Sheba
Vist : 1230 gange
50 point
Dato : 28-01-04 17:16

Hvordan får man skiftet det gamle WC-bræt ud, når beslagene er totalt rustet til. Prøvede at løsne med noget WD40, men vingemøtrikkerne faldt af, da jeg begyndte at tage fat med en tang. Tør ikke bruge for meget vold aht. porcelænet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-01-04 17:22

en vinkelsliber klarer problemet

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-01-04 19:16

det giver kan gik skader i porcelænen
brug en nedstryeklinge det kan tage lidt tid men det virker

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 28-01-04 19:18

Hej sheba
En nedstrygerklinge ,hvis der er en millimeter luft mellem porcelæn og fløjmøtrikkerne som de hedder.Det tager max 5 minutter . Tag bare hårdt fat du kan ikke ødelægge porcelænet med mindre at tangen smutter og rammer porcelænet.
mvh mcloud
Blikkenslager

Accepteret svar
Fra : sipelip

Modtaget 50 point
Dato : 28-01-04 19:41

brug en rørtang og vrid til. Så er det brættet der tager imod vridet. Enten bliver møtrikken løsnet eller også vrider du bolten i stykker. Either way så kommer brættet af.

Godkendelse af svar
Fra : Sheba

Dato : 03-02-04 10:59

Tak for svaret sipelip.