/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 2000 ikoner farer rundt
Fra : 19431225
Vist : 523 gange
40 point
Dato : 03-04-02 20:17

Jeg har et problem med windows 2000, når jeg er på skrivebordet og vil bruge musen
farer mine ikoner rundt på skærmen, og det er så voldsomt at jeg ikke kan nå at fange et ikon og klikke på det med musen. Hvem kan hjælpe mig for det er umuligt at arbejde på denne måde.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-04-02 19:24

"19431225" <19431225.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:FDHq8.5955$567.395860@news000.worldonline.dk...
> Jeg har et problem med windows 2000, når jeg er på skrivebordet og vil
> bruge musen
> farer mine ikoner rundt på skærmen, og det er så voldsomt at jeg ikke
> kan nå at fange et ikon og klikke på det med musen. Hvem kan hjælpe mig
> for det er umuligt at arbejde på denne måde.
>
Lyder som virus!
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-04-02 20:04

scn skrev:

> Lyder som virus!

Ja.
Magistr-virus laver det nummer når den har været inde i et par måneder.
http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/w32.magistr.24876@mm.html

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-04-02 21:45

Jeg vil råde dig til at downloade AV F-PROT, som fylder 2 disketter og renser uhyre effektivt fra dos af. :
http://www.avirus.dk/startf-prot.htm

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-04-02 21:58

Det er sikkert en MagistrA-virus. Du kan slette den ved hjælp af dette link:

http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=PE_MAGISTR.A

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-04-02 23:12

Der er mange vira-alias til dette problem, men det klarer F-PROT

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 04-04-02 00:09

kære summer.
Dos findes i windows 2000. Filsystemet hedder NTFS (New Tecnology File System).
Dydendak

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 04-04-02 00:19

Jeg mente "ikke" !
kære summer.
Dos findes IKKE i windows 2000. Filsystemet hedder NTFS (New Tecnology File System).
Dydendak

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-04-02 07:34

Kære Dr_Dydenda
Det var så en tanketorsk fra min side :) Men mig bekendt starter al pc-begyndelse med at den booter og i stedet for at begynde at fjerne vira NÅR windows er oppe på fuld skrue, gør F-PROT det INDEN.
mvh
summer

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 07-05-02 15:10

Okay du er ramt af magistr som de andre siger....
det stemmer helt ens med den.....
en anti-virus kan du få på......
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=498&Download=JA
Her er infomationer fra mcafee`s hjemmeside....
Indications Of Infection:

- Icons on the desktop move when the mouse cursor passes over them
- Increase in size of .EXE files (adds 24Kb or more)
- Infected files use a modified access date of the time of the infection
- Presence of a newly created .DAT file containing email addresses (representing those users which were sent the virus)
-Entry in WIN.INI RUN=(App)
-Entry in Registry, run key value:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Run\AppName (varies)=C:\WINDOWS\SYSTEM\(App).EXE (varies)

´Håber det hjælper til at fjerne den.....

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 07-05-02 15:10

Okay du er ramt af magistr som de andre siger....
det stemmer helt ens med den.....
en anti-virus kan du få på......
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=498&Download=JA
Her er infomationer fra mcafee`s hjemmeside....
Indications Of Infection:

- Icons on the desktop move when the mouse cursor passes over them
- Increase in size of .EXE files (adds 24Kb or more)
- Infected files use a modified access date of the time of the infection
- Presence of a newly created .DAT file containing email addresses (representing those users which were sent the virus)
-Entry in WIN.INI RUN=(App)
-Entry in Registry, run key value:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Run\AppName (varies)=C:\WINDOWS\SYSTEM\(App).EXE (varies)

Håber det hjælper til at fjerne den.....

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 11-05-02 05:19

Inde på www.cosmics.dk kan man hente sådanne programmer... de er som regel meget lette at bruge og fjerne igen.
MEN nogle slemmere viruser kan også havde denne egenskab, og gør det noget mere problematisk. brug ordenlig virus scanner
fx norton av 2002