/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Alvorlig undtagelse win 98
Fra : KIZ
Vist : 281 gange
95 point
Dato : 27-01-04 21:21

Hej

Jeg er udefor i tide og utide at computeren melder om en alvorlig undtagelse i adresse 0E og så en masse tal. Hvis jeg trykker på en tilfældig taste melder den så om en anden adresse med en masse tal. Nogle gang får jeg gang i computeren igen andre gange må jeg slukke. En enkelt gang imellem melder den også om fejl i kernel 32.
Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?
Styresystem Win 98

hilsen Anders

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-04 21:34

Hvis man prøver, at nedskrive fejlmeldingen lidt mere omhyggeligt kan man søge efter forklaring på fejl hos MS: http://support.microsoft.com/default.aspx?ln=da
Jeg syntes at det du beskriver lyder særdeles bekendt, og det kan da tænkes, at en opdatering vil løse en del af det, men lidt mere om problemet vil hjælpe på forklaringsmulighederne.
hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : cad

Dato : 27-01-04 21:56

..............trykker på en tilfældig taste melder den så om en anden adresse med en masse tal...............

med disse tal kan man meget præsist lokalisere problemet..........

det kunne tyde på en fejl ved læsning ....... måske er det gavnligt at køre en tur med scandisk-programmet, så kan du se om det er en hharddiskfejl................

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-04 22:14

som regel står der hvilken program der laver den "alvorlige" fejl. Så som Bjarne siger send lige hele fejlmeddelsen. Det er det de er der for

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 27-01-04 22:41

har du prøvet at genindstallere? Win98 har det iføge min erfaring med at korrumpere sig selv, hvorfor det er nødvendigt indimellem at genindstallere det. Jeg har ofte oplevet at det går gradvis ind og ødelægger diverse .dll filer.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 27-01-04 22:51

har du prøvet at genindstallere? Win98 har det iføge min erfaring med at korrumpere sig selv, hvorfor det er nødvendigt indimellem at genindstallere det. Jeg har ofte oplevet at det går gradvis ind og ødelægger diverse .dll filer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-04 22:54

Reinstallation løser næsten alle softwareproblemer, men det tager tid og er ikke så sjovt at løse, men ellers passer det da hvad sipelip skriver, også ifølge mine erfaringer, og netop med Win 98 kan man jo bare køre en ny ind over uden at miste programmer, men sommetider beholder man også fejlkilden. Har man så brugt tid på at opdatere er det spildt også, men et løsningsforslag, ja.
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : _cRacKya

Dato : 27-01-04 23:33

Hej
prøv at kigge her : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;150314 der kan du finde noget om emnet..

howdy

cRacKya

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 28-01-04 23:41

Alvorlig fejl , tja windows i sig sig er en alvorlig fejl
Tror muligvis der er problemer med et af ram modulerne.
Hvis du har flere mont. så prøv evt at bytte om på dem evt at fjerne et efter et.
Se om fejlen ændres .
Hvis du udtager det def skulle fejlen forsvinde.
Findes også et mem test program, men udlukkelses metoden kan alle finde ud af.
Havde selv et lign. problem ved min den gl. pc, også ved samme adresse ca.
det var det første ram modul
kc

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 95 point
Dato : 28-01-04 23:58

sir_kaj

Kommentar
Fra : KIZ

Dato : 02-02-04 20:16

Jeg får nu en fejl når jeg lukker windows ned der siger: alvorlig undtagelse i adresse 06 ved 24x:BFF7A115. Hvad er det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-02-04 20:37

Jeg ved ikke hvor god du er til engelsk, men her er et uddrag fra MS support:
>>This error is returned if any one of the following conditions exists:
The processor tries to decode a bit pattern that does not correspond to any legal computer instruction.
The processor attempts to execute an instruction that contains invalid operands.
The processor attempts to execute a protected-mode instruction while running in virtual 8086 mode.
The processor tries to execute a LOCK prefix with an instruction that cannot be locked.<<
Noget tyder på en fejl som ikke umiddelbart kan overvindes da en anden søgning fortæller dette om løsningen:
>>RESOLUTION
To resolve this issue, disable McAfee VirusScan or Norton AntiVirus. To do so, follow these steps:
Restart your computer, press and hold down the CTRL key until the Windows 98 Startup menu appears, and then choose Command Prompt Only.
At the command prompt, type edit c:\autoexec.bat, and then press ENTER.
Type rem, and then a space at the beginning of the line that contains Vshield.exe.

If you are using Norton AntiVirus, type rem and then a space at the beginning of the line added by Norton AntiVirus.
Save and then close the Autoexec.bat file.
Restart your computer. Setup should continue.<<
Hvad fortæller det dig??

Godkendelse af svar
Fra : KIZ

Dato : 03-02-04 17:35

Tak for svaret BjarneD.