/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Luk dog!!!
Fra : Sunowich
Vist : 380 gange
10 point
Dato : 26-01-04 23:30

Efter at have været med her på kandu i et par måneder undrer det mig at så mange bare lader deres spørgsmål stå åbne.Man kan da lige så godt give sine poient til feks den der var mest ihærdig for at svarer selv om problemet ikke blev løst eller kandu skulle lave noget der automatisk lukkede spørgsmålene efter en periode og lagde poientne i en pulje der evt kunne vindes. Det undre også at mange af dem der stiller spørgsmål aldrig svarer når man tiltaler dem??? Det var bare det jeg ville sige Med Venlige Hilsner SunoWich

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-01-04 23:33

Godt sagt Sune, men det er en gammel traver du er i gang med! "Millioner" af andre har stillet det samme spørgsmål som dig! Og dem der ikke lukker følger garanteret heller ikke med i smalltalk!

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-01-04 23:38

hmm tjaaa den har rigtig nok været oppe flere gange.. men spørgsmålet er hvornår skal ting lukkes tag fx.

http://www.kandu.dk/dk/spg/31264

hvosa.. hvor mange åbne har du selv ???

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 26-01-04 23:41

100% ening i disse 2 indlæg, og 99% enig i de efterfølgende, der skal såmænd nok komme en der ikke kan forstå problemet.

mvh

2243 / claus

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 26-01-04 23:42

3 "tidsforsinkelse"

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-01-04 23:44

bunch det altså fra i går har da et par stk åbne endnu men bestræber mig på at rydde op engang imellem *SS* Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 23:47

Jeg tror alle forstår at misforstå problemet (hvis det da er et problem)
Det kan være et irriterende moment.
For et stykke tid siden skrev jeg et tips vedr. dette - og sålænge tipset kunne ses i seneste 25 var der en utrolig masse besvarede spørgsmål.
Nogen har åbenbart fået dårlig samvittighed.
Hvis vi nu allesammen går ind i vores profil og lukker alle de spørgsmål vi har "glemt" at lukke - har vi så gjort dagens gode gerning????
Jeg tror vi alle har nogle ubesvarede stående.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-01-04 23:47

ok.. skulle bare lige være efter dig *SS*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-04 23:48

Så lige en der åbnede 3 filosofispørgsmål inden for en time og da der var gnasket godt på dem blev han opfordret til at lukke det første og svaret kom hurtigt: Hvordan?

Jeg har skrevet til Kandu og gjort opmærksom på at det tydeligvis ikke er beskrevet godt nok, men jeg får lige som så mange andre ingen reaktion.

bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-04 00:07

Tror ikke KANDU læser tipsene.
Det kan være vi skal skrive et tips til KANDU.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-01-04 00:17

Sunowich, jeg er helt enig med dig og andre. Det værste er næsten, at der ofte ikke kommer reaktioner på alle de svar der kommer.

Derfor har jeg vænnet mig til efter ca en måned, at rykke efter svar og er der ikke sket noget indenfor et par dage herefter forlader jeg spørgsmålet. Det har hjulpet nogle gange og hvis flere gjorde det samme kunne det være at vi kom nogle flere af de ubesvarede spørgsmål til livs. Men på den måde har jeg et rimeligt opdateret overblik.

bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-04 00:22

En stor del af alm. brugere stiller også mange gange et spørgsmål der starter en større debat og når de mener de har fået svaret forlader de blot kandu.
De logger bare nyt ind næste gang.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 00:22

Har selv lige rytte et par gamle meen de var også totalubrugelige men nu er det ordtnet så kan jeg gå i seng med god samvittighed Hi hi Mvh Sune

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-01-04 09:06

Hejsa Jepsss! Det er gammel vin på nye flasker
Glem det, der har været så mange løsningsmoduler oppe og vende, men tilsyneladende så er Kandu's database ikke bare så'n at ændre på... men der har været 117 (+ det løse) idéer oppe og vende, ikke alle lige gode, andre bare super gode. Der er næsten lige så mange forslag, som der er brugere på Kandu... jeg er overbevist om, at Kandu godt selv er opmærksomme på problemet.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 09:14

Tak Søren men har nu ikke tænkt mig at glemme det,jeg er sådan indrettet at jeg ikke giver så let op Hi hi Mvh Sune

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 27-01-04 12:43

Hjællllp!
En af grundene er vist at pointsystemet ikke er tydeligt nok , Jeg må indrømme at jeg selv i starten troede at det første og bedste svar blev bedømt udefra, undskyld, men det er faktisk utydeligt. Dette har jeg også fremført overfor K.d. Men igen NO REACTION!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-04 14:19

Vil ikke kaste mig ud i flere forslag til 'Lukkeloven'

At der er så mange åbne spørgsmål, tror jeg bla. hænger sammen med dette scenarie :

Peter er på besøg Pia & Poul. De diskuterer et eller andet og beslutter at finde det på nettet. Det er Peter, som er ferm med søgemaskinen, så pludselig ryger han ind på kandu.dk. Hurtigt bliver der flikket en freemail ting sammen (hotmail, solmail eller noget...) og spørgsmålet bliver stillet. Imidlertid kommer der ikke umiddelbart et brugbart svar (...eller også gør der!). Alle er glade... men men men, dagen efter har Peter glemt alt om sin freemail og det åbne spørgsmål.
Efter 3 mdr bliver mail kontoen lukket og kandu.dk brugerne kan nu råbe på lukning af spørgsmålet til evig tid.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-04 14:28

Var det så ikke en ide at man lukkede alle spørgsmål SAMMEN med lukning af konto. (Det må da være muligt)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-04 15:05

Lad os se hvad kandu.dk har i ærmet, når 'Den Store Opdatering' foreligger engang ude i fremtiden

Ellers som altid:

Spørgsmål lukkes efter 3 mdr.
Spørgsmålet mærkes med et flag (et stopskilt måske?)
Der indsættes en autokommentar fra kandu om at spørgsmålet ikke kunne besvares.
Der lukkes også for muligheden for yderligere kommentarer til dette spørgsmål.
Pointsummen fra spørgsmålet fordeles, ved lodtrækning alá tip'sene, mellem dem der læser et; på denne måde lukket spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-04 15:08

refi -> Tænk på :

En bruger stiller 3 udmærkede og intelligente spørgsmål. De 2 bliver besvaret til UG og bliver lukket. Brugeren flytter til Grønland og lukker i den forbindelse sin E-mail adresse. 1 spørgsmål forbliver åbent.

Slettes det hele sammen med profilen/konto mister vi 2 gode besvarelser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-04 15:12

Ja okay - Der er fordele og ulemper ved alt. Jeg har mere indtrykket af at INTET bliver gjort.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-04 15:34

refi -> Her er lidt om kandu.dk's reaktioner på brugernes ønsker i et tip fra kandu.dk selv : http://kandu.dk/dk/tip/5144

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-04 15:48

>Molokyle<
Hvorfor lige mig - Jeg svarede blot BjarneD.......

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 10 point
Dato : 27-01-04 15:52

refi -> Sorry... , men kan du så ikke lige i din kommentar skrive, hvem du henvender dig til?

Iøvrigt har kandu.dk jo lovet os nogle forbedringer i indeværende år : http://kandu.dk/dk/tip/5826

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-04 15:56

Godt ord igen >molokyle< vi har alle frostproblemer i øjeblikket.

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 21:56

Tak for svaret molokyle. jae jeg må jo hellere lukke her da det jo er det det drejer sig om *ss*Mvh Sune