/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Ikk så fedt..
Fra : keddeyamse
Vist : 361 gange
100 point
Dato : 26-01-04 22:45

ja nu skulle jeg jo lige ind og pille i min bios satte mener det var bussen op på 166 mhz på min xp 2000 og nu vil den kun sige bip bip meget hurtigt.. prøver at sætte pumper om på bundkort altså CLEAN. men det hjælper ikke. også med at tage batteri ud hjælper ikk... hva gør jeg????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-01-04 22:49

Du skal tage det ud i et par minutter Mvh Sune

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-01-04 23:04

Ja og måske skulle du vente med at rode med bios til du har læst lidt mere om den

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-04 23:05

Når man tilråder til forsigtighed ved at ændre på indstillingerne så er det ikke uden grund.
Konkurrencen på cpu'er er stor og mange af dem der er på markedet er overclocket fra fabrikken og derfor skal der ikke meget til smadre en cpu. Du har vel ikke også øget spændingen for at give den et ekstra spark.
Prøv at læse lidt her:
http://www.phoenix.com/china/support/bios+support/awardbios/award+error+codes.htm?BTNSEARCH.X=10\&BTNSEARCH.Y=8
Phoenix angiver at de mange bip normalt er tegn på RAM problemer så kig lidt på det. Fjern evt. en blok ad gangen hvis du har flere.
Prøvede du at starte medens jumperen var sat i reset. Det kan somme tider hjælpe med reset.
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 27-01-04 17:37

nej har ikk ændret på spændingen... den siger hurtigt bip bip bip.. måske er det ram som ikk ka følge med?? har sat jumper om på clean mens den er slukket og startet den og slukket igen og sat den om igen og den hjalp heller ikke... har prøvet med at tage batteri ud i ja ca. en time..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-04 18:08

Kunne du ikke skrive mærke og type på bundkortet så må vi jo se om man kan læse sig klogere.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 27-01-04 18:47

det er et soltek

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 27-01-04 18:47

sl-75frn

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-04 18:50

Kigger på det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-04 19:03

Se her:
>Why did my system fail to boot up after I overclocked?
Whenever nVIDIA system fails to boot (including overclock and non-overclock cases), it requires a more guaranteed Reboot Procedure to restart system.
(1) To reboot nVIDIA system, users should first power off the system.

(2) If a "CPU Clock Select" Jumper is on board, restore this jumper setting to default setting.

(3) Execute the "Clear CMOS" procedures with "Clear CMOS" Jumper.

(4) Then press down "Insert" key of the keyboard before pressing down Power Button to start system. Do not release Insert Key until you can see the initial bootup screen appear.

(5) In some "overclocking cases by BIOS Setup" , if system still cannot boot up with the above 4 steps, please remove the on-board battery from the batterysocket and unplug the power cord as well. Keep the battery and power cord away from system in 10 to 20 seconds so as to make sure all power residue has faded away.

(6) After restoring the power cord and battery to system, make sure the "CPU Clock Select" Jumper is at "Default Setting" and then press the Power Button to restart system again. Please note that Step (5) will take the place of Step (3) and (4).

(7) After starting system, users should also enter "Advanced Chipset Features" of BIOS Setup and set the "FSB Frequency" to "CPU Default" value for a guaranteed bootup. However, user can also select a higher CPU clock to try overclocking again.<
Hvis du har manualen skulle du kune udføre ovenstående.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 27-01-04 19:12

hmm.... fatter jeg ikk meget af.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-04 19:27

Der står kort fortalt at opstartsfejl efter overclockning kan forsøges afhjulpet ved at flytte CPU clock select jumperen til standard, men den har du næppe rørt.
-reset CMOS (BIOS reset)
-hold insert knappen nede inden du tænder på kabinettet og hold den nede indtil den almindelige opstartsskærm viser sig.
Prøv det først og virker det ikke fortsætter oversættelsen

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 28-01-04 16:26

hmm virker ikke.....

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-04 16:30

Hvis det første ikke hjalp kan man gøre følgende:

Fjern batteriet fra bundkortet og fjern strømkablet. Hold begge dele afbrudt samtidig i ca. ½ minut.
Kontroller at CPU clock jumperen står på default. Se manual.
Monter batteri og kabel.

Hvis det lykkes at genstarte systemet skal du trykke del for at åbne BIOS setup og gå til avancerede indstillinger og sæt CPU frekvens til default.

Husk at tjekke om du har RAM blokke (og grafikkort) trykket ordentligt på plads

CPU jumperen Jp2 lige ved siden af CPU og power stik ben 1 og 2 skal være forbundet (længst væk fra CPU)

http://www.soltek.com.tw/soltek/download/download_all.php?CPU_st=Socket+A&chipset_st=nVIDIA&isbn_st=SL-75FRN-L

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-04 16:56

Den der med Insert knappen burde nu virke!

Godkendelse af svar
Fra : keddeyamse

Dato : 31-01-04 02:37

Tak for svaret BjarneD.