/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Gæstebog?
Fra : LottaJ
Vist : 273 gange
50 point
Dato : 26-01-04 19:40

Hej...

Hvordan får jeg lavet en gæstebog på min hjemmeside?

Har du et godt link til en html kode?
(Jeg bruger Frontpage Express)

mvh. Lotta

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 26-01-04 19:54

http://www.s2a.dk der er et hav ellers prøv http://www.webwizforums.com

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 26-01-04 19:55

Da du bruger simpelt værktøj er du nødt til at lade din gæstebog hoste eksternt.
Du skal nok sætte dig lidt ind i hvordan man indsætter koder.
Se her:
http://www.zip.dk/gaeste/
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 26-01-04 21:15

BjarneD øhhh har du læst noget jeg ikke har læst siden du siger simpel værktøj!!!!! og hoste Eksternt!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-04 21:32

Bokke31->FrontPage Express er ikke noget avanceret da den arbejder nogenlunde som Word, altså et tekstbehandlingsprogram der kan gemme i HTML format og derfor skønner jeg, at brugeren ikke har de muligheder der ville være i FrontPage, som jeg selv anvender, og hvor man kan lave gæstebøger og tællere hvis man uploader til server med FP extension.
Mange forskellige udbyder mulighed for at man kan få en gæstebog hos dem, altså uden for egen server (eksternt) hvilket vil er nødvendigt med mindre man kan arbejde med php/asp eller lignende.
Ved brug af ekstern hosting får man typisk en stump kode der skal indsættes i html koden så man bliver linket hen til serveren hvort gæstebogen ligger.
Jeg har altså taget mig den frihed at tro, at en der anvender HTML på Word ikke er specielt kyndig/eller har mulighed for at anvende asp.
Er der noget i ovenstående du er uenig i så meld bare tilbage jeg har meget at lære endnu og vil gerne.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 26-01-04 23:16

ja det er der..... skønner !! siger du !!! hmm de fleste web udbyder understøtter asp og PHP ja jeg ved at frontpage ikke arbejder i asp..... Men`det er jo også sagen uvedkommen.... for hvis man nu (skønner) at hun bruger frames i sit websted.......så kan man sagtens sætte en asp/ ind i et html/htm frame.... intet problem!!! og hvis vi nu skønner at hun har en udbyder der har FrontPageExtensions... så kan man bruge dhtml til gæste bogen!!...

og om det er frontpage eller word kan man stadig lave en gæstebog i asp!.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-04 23:36

-> B(r)okke31 Når jeg skønner så gør jeg det fordi spørgeren ikke har fortalt andet end at der anvendes FrontPage Express og jeg kan fortælle dig, at FrontPage 5.0 som jeg anvender understøtter asp så det vidste du altså ikke, og i øvrigt kræver det da ikke understøttelse at bruge Dynamisk HTML.
Hvis spørgeren ikke kan bruge mit lettilgængelige svar så er det da fint nok for så bruger hun dit svar hvis hun ellers kan hale dig ned fra de luftlag du drøner rundt i.
og så gider jeg ikke at bruge mere tid på dig, men gerne på spørgeren.

Godkendelse af svar
Fra : LottaJ

Dato : 31-01-04 15:20

Tak for svaret BjarneD.