/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mystikken breder sig
Fra : tinaforever
Vist : 609 gange
20 point
Dato : 25-01-04 12:17

Når jeg starter maskinen op, gør save.exe eller zlclient.exe opmærksom på at der mangler en diskette i/device/harddisk4/dr16.
Hvad betyder det? Er det virus eller hva?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 25-01-04 12:20

Styresystem ?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 25-01-04 12:32

Save.exe er et irriterende program der følger når KaZaA installeres..
zlclient.exe høre til ZoneAlarm, læs om dette her:

http://forums.zonelabs.com/zonelabs/board/message?board.id=win_za_msgs&message.id=3380

FOr at slippe af med save.exe skal/kan du uninstallere Kazaa.. Ellers rtor jeg du kan fjerne det vha. tilføj/fjern programmer i kontrolpanel.

Hvis du absolut vil have kazaa liggende, så download kazaa lite, hvor den slags spyware/følgeprogrammer ikke følger med. Kan gøres her: http://www.k-lite.tk/

mvh Niels

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 30 point
Dato : 25-01-04 13:15

Jeg synes ikke der er noget som helst mystik i det. Du har en god bunke spyware på din computer. Det indikerer de ting helt klart. Få renset din pc hos Spywarefri, så kører den igen som den skal. http://www.spywarefri.dk/forum

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-01-04 13:23

Save.exe stammer fra banditten SaveNow

Lidt om SaveNow:

Privacy violation
As well as downloading the pop-up ads, SaveNow connects to WhenU's servers to log the ad impression. It passes the name of the affiliate software which installed the software, the ID of the advert being shown, and the site URL or term that caused the pop-up to be triggered.

No cookie is set on these accesses, so at the moment users are not being tracked across sites visited.

Security issues
The WUInst variant can be used by any web site to download and install SaveNow or other code form WhenU.

Stability problems
Yes. Can cause frequent crashes.

Kør ind til Spywarefri og lad dem fjerne bæstet online. Ellers kommer du ikke tilbunds i lordet. Sådan er det jo, man kan ikke både puste og ha' mel i munden. (Man kan ikke både køre programmer med spyware og slippe uden den slags fejl du får)

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 25-01-04 16:24

-> NielsPT

Er du sikker på, at KaZaa Lite i det af dig angivne link ikke indeholder "snavs" ?
Jeg vil nemlig gerne bruge KaZaa, men er hidtil veget tilbage for det, netop p.g.a. spyware.
Hvad kan KaZaa Lite ikke, som den fulde udgave kan ?

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : tinaforever

Dato : 25-01-04 19:17

Tak for svaret als. Det hjalp

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-01-04 08:04

Godt tinaforever. Det glædede mig at jeg kunne hjælpe. Ha' en god dag!