/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ordne alfabetisk
Fra : sukkerprinsen
Vist : 427 gange
40 point
Dato : 01-04-02 13:04

Jeg er ved at lave min egen "ordbog" i Word, men savner en funktion til at sortere alfabetisk. Findes en sådan eller er der programmer, der kan?
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 50 point
Dato : 01-04-02 13:07

Hej

Klik på "Tabel"
Så på "Sorter"

Mvh
P. Ishøy

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-04-02 13:10

Hej sukkerprinsen

Det var i Word du skulle klik

Klik på "Tabel"
Så på "Sorter"

Mvh
P. Ishøy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-04-02 12:10

"sukkerprinsen" <sukkerprinsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:a_Wp8.6372$iY5.275019@news010.worldonline.dk...
> Jeg er ved at lave min egen "ordbog" i Word, men savner en funktion til
> at sortere alfabetisk. Findes en sådan eller er der programmer, der kan?

Nu skriver du jo ikke lige hvordan din ordbog er struktureret, men i de
fleste tilfælde vil du kunne bruge menunen Tabel - Sorter, som også virker
på andet end tabeller. Hvis det ikke virker i dit tilfælde, bliver du nødt
til at forklare hvordan din ordbog er bygget op.

Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-04-02 12:14

Hei

Excel sorterer.

HTH. Beste hilsen Harald

"sukkerprinsen" <sukkerprinsen.news@kandu.dk> wrote in message
news:a_Wp8.6372$iY5.275019@news010.worldonline.dk...
> Jeg er ved at lave min egen "ordbog" i Word, men savner en funktion til
> at sortere alfabetisk. Findes en sådan eller er der programmer, der kan?
> På forhånd tak.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-04-02 22:40

sukkerprinsen skrev i <a_Wp8.6372$iY5.275019@news010.worldonline.dk>:

>Jeg er ved at lave min egen "ordbog" i Word, men savner en funktion til
>at sortere alfabetisk. Findes en sådan eller er der programmer, der kan?
>På forhånd tak.

Det var dog et underligt arbejde at gå i gang med. Word har jo en
indbygget ordbog, men hvis du absolut vil lave din egen, og har
skrevet ordene under hinanden i tilfældig rækkefølge, skal du bare
markere dem (ctrl+a) og vælge Tabel/sorter
Hilsen emj