/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD Brænder program !!???
Fra : gobling
Vist : 661 gange
150 point
Dato : 24-01-04 16:03

Hej.

Jeg leder efter et program som kan lave en kopi af en dvd film. Jeg har prøvet adskellige programmer, men uden held.
Jeg har brugt DVDXCOPY Platinum v.3.2.1 fra 321studios. Det er et fedt program, idet at den kan komprimere dvd´en, så den tilpasser sig 1 skive. Men programmet, melder mange fejl under processen, og skal derfor ominstalleres ofte. Håber der er nogen dom har en løsning, eller eventuelt et andet program som kan det samme eller lign. Jeg har winxp pro som OS.

MvH
Gobling

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 24-01-04 16:09
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 16:10

Det er det evigt tilbagevendte spørgsmål (hele danmark brænder åbenbart i øjeblikket)
Prøv dette http://www.ulead.com/
Og så husk lige Nero (den er de fleste så glade for)

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 24-01-04 16:17

Hej Refi

Jamen kan nero godt Compresse filmen, så den kan være på 1 skive???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 16:21

Av det ved jeg ærligtalt ikke. Bruger selv movie factory.
Men hvis det er en DVD-Brænder du har hvorfor så compresse den?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 16:25
Kommentar
Fra : gobling

Dato : 24-01-04 16:25

Vil gerne kunne lave en direkte kopi af den orginale dvdskive, det kan DVDXCOPY. gider ikke og rippe ned på harddisken
først. også at det kun fylder én cd istedet for 2.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 16:32

Det kan deepburner klare

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 16:34

Du kan da aldrig få 2 DVDér til at være på en CD, du mener vel DVD?

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 24-01-04 16:36

nej nej..

Det jeg mener er at. 1 orginal dvd fylder fra 6-8 GB, og på en almindelig er der kun 4,7 GB.. Så skal bruge et program, som kan komprimere det til 1 DVD, istedet for at den skal splitte den i 2. Kan nero det?? eller Ulead eller Deepburner??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 16:43

Jeg ville prøve Deepburner. Der er ihvertilfælde en DVD-copy så må man umiddelbart formode det kan være der.
Alle DVDér er jo ikke fyldt op til randen.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 24-01-04 16:43

Jeg bruger DVDshrink til at rippe og komprimere. Derefter brænder jeg med Nero 6.3. Det fungerer godt, og da DVDshrink kan integrere Nero, brænder den automatisk når den har rippet (naturligvis kun hvis man ønsker det ).

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 16:44

På Deepburner kan du se inden du starter brændingen om der er plads nok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 16:49

>RyeJensen<
Han ville jo ikke rippe først.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 24-01-04 16:54

DVDXcopy gør det samme. Den ripper DVD'en til harddisken - komprimerer den - og brænder den. Du er - så vidt jeg ved - nødt til at rippe en DVD9 for at kunne få den ned på en DVD5.

Mvh
Jensen

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 160 point
Dato : 24-01-04 17:44

Hej goblin
Først skal jeg huske at sige at du kun må lave en backup af dine egne skiver til eget forbrug, men det ved du vel.

Derefter slipper du absolut nemmest igennem med programmerne: AnyDVD og Clonedvd.

AnyDVD fjerner kopibeskyttelsen og Clonedvd sørger automatisk for den rette komprimering. Du kan f.eks udelade nogle af de udenlandske undertekster og menuer for at opnå bedre komprimering.

Her har du en komplet guide til hvordan du gør
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=72022

Har du yderligere spørgsmål er dette forum stedet med svar på dine spørgsmål
http://forum.cdfreaks.com/forumdisplay.php?forumid=62

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 24-01-04 22:24

Hej gobin

Som srhabsen siger; vil jeg også anbefale programmerne: AnyDVD og Clonedvd
Det er et meget brugervenligt program. Du laver først en ISO-komprimeringfil på Harddisken, hvorefter du brænder den. Fordelen er at hvis der er nogen former for fejl på filmen, starter du bare forfra og derved spare du på de lidt dyre DVD-media. Hvis ISO-komprimeringfil på Harddisken lykkes uden fejl, er der meget stor change for at brænde filen uden nogen former for problemer og fejl?
Du ligger filmen ind på harddisken først (iso-fil) Tager omkring 2 timer, hvorefter du brænder filen (ca.15min)
En god ide er også at vaske din film, med en gang opvaskemidel+vand inden komprimering af din back-up film?
Så er du sikker på hunden ikke har slikket, riset eller lagt en kage på dine film.

Prøve at se her og download en prøveversion (21dage). Hvis du kan lide programmerne kan du købe en reg-kode, så du får den fulde version? ???
AnyDVD - http://www.slysoft.com/da/anydvd.html
Clonedvd - http://www.sikkopi.dk/

Agent2002 ;-.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-02-04 10:51

Gobling

Gå ind i din historik

Check egne spørgsmål

Luk dem hvor du har fået svar, ved at trykke på accepter kommentar som svar. Tak.

Godkendelse af svar
Fra : gobling

Dato : 05-02-04 19:26

Tak for svaret srhansen.

CloneDVD køre bare Cool..