/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Mpeg (Mac OSX) – TV/DVD eller lign.
Fra : Rikkeds
Vist : 280 gange
40 point
Dato : 24-01-04 01:29

Hej alle sammen,
jeg har et problem ... Jeg har downloaded nogle filer (mpeg) som jeg gerne vil se på TV ... PÅ EN ELLER ANDEN MÅDE!!! Men hvordan? Jeg har sidder på Imac (OSX + classic), den har både alm. brænder og DVD-brænder. Jeg havde fået den ide at stikke et kabel fra Mac'en og så over i mit TV ... Men den gik bare ikke, for der er kun lavet sådan et stik til Imac'en med 1 GHz (min har kun 800 MHz). Så fik jeg den ide at brænde enten en alm. CD eller en DVD, som jeg så kunne stikke i min playstation 2 (uden chip), men det kan jeg heller ikke få til at virke ... HJÆÆÆÆÆLP :( Er der ikke nogen herinde som kan hjælpe mig?

Rikke

NB. Tal i "baby-sprog" ... jeg er ikke så skrap til det her :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 02:26

Her er et program der kan klare opgaven at brænde fra mpeg til vcd.
Ulead DVD MovieFactory
Kan findes her.
http://www.ulead.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 02:28

Det kan også klare DVD og svcd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-01-04 04:58

Der er jo nok et mac program du efterlyser. Kan ikke rigtigt se at Ulead understøtter Mac?
Men til PC findes der flere brænder programmer der kan smide Mpeg filer over på en cd så det kan afspilles på en DVD player, mon ikke der osse findes det til Mac? Har du set om dit brænder program kan lave vcd eller svcd?

Kommentar
Fra : Rikkeds

Dato : 24-01-04 20:42

Hmmm ... Ja ... MovieFactory er vist kun til PC. Jeg har Brænderprogrammet Toast 5.1.2, og den kan lave noget der hedder Video-CD (er det VCD?) Men jeg kan ikke få det til at virke!!! Men noget helt andet er ... Kan jeg overhovedet afspille en VCD fra min playstation2? (jeg har ikke chip i) Hvis ikke, er der så noget man KAN afspille fra en playstation2 uden chip?

Eller hva' med at optage det jeg afspilder fra min computer på VHS ... Kan det måske lade sig gøre?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 40 point
Dato : 24-01-04 22:08

Ja video cd er vcd, der må være lidt mere hjælp om hvordan du brænder en sådan i dit program! Muligvis skal du konventere mpeg til avi først? Desværre ved jeg ikke om playstation kan afspille vcd, så der er jo nok ikke andet at gøre en at ofre en cd på det projekt! Hvis du ikke kan få tilsluttet Mac'en til dit TV er der jo nok ikke store chancer for at du kan overføre til en VHS afspiller!

Godkendelse af svar
Fra : Rikkeds

Dato : 31-01-04 15:36

Hej tedd,
Tak for dit svar ... Jeg kan stadig ikke helt få det til at virke ... Men jeg syntes at du skal have point'ne alligevel ... for det var dit svar der har hjulpet mig mest!

Tak for hjælpen ... godt der er et sted som dette, hvor man kan få hjælp :)

Knus Rikke :)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-01-04 18:10

Der er osse noget der hedder www.experten.dk, måske skulle du prøve der
Og tak for knuset

Kommentar
Fra : Rikkeds

Dato : 01-02-04 01:55

Tak :) Det vil jeg gøre!

... Og så får du lige et knus mere