/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hej Kandu
Fra : danlampe123
Vist : 455 gange
90 point
Dato : 23-01-04 22:12

Jeg har et stort broblem min hjemmeside på USA bliver sikaneret af en sinsyg person på kandu kan det virkeligt være rigtigt her i Danmark, det har jeg aldrig oplevet i Frankig. Hvor jeg har værret bosidende i 4 År.

For øvrigt syndes jeg er Danskerne har et ualmindeligt dårligt sporg og er serdeles uhøflig,samt et stort ego der kun tænker på sit egen person.
Derfor stor jeg af ved KANDU.DK
Med venlig hilsen Dan.

Og tak for Kandu.dk en god hjemmeside

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 23-01-04 22:16

Hvad med Danskernes moral, har mange skrammer

Hilsen Dan.

Som har væretn bosidende i Frankrig Vive la France

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-01-04 22:21

Hej Dan

Jeg er ked af at du har fået dette indtryk af danskere, men som ved alle nationaliteter, sidder der ofte små mennesker bag store computere Det er nemt at skrive fælt, når man ikke kan se hinanden i øjnene. Det er mit indtryk at dette forhold gælder alle nationaliteter. Hvordan kan du i øvrigt være sikker på at en Kandu bruger chikanerer dig ? Det er let at give sig ud for at være Kandubruger blot for at skade Kandu. Hvis du syntes Kandu.dk er en god hjemmeside, syntes jeg da du skal blive. Det er som sagt nemt at give sig ud for at være en anden end man er på det store internet og personen der chikanerer dig kunne jo være en tidligere Kandubruger, men du kender sikkert hans Kandu navn ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-01-04 22:24

"Danskerne har et ualmindeligt dårligt sprog"
Er du den rette til at bedømme det?

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 23-01-04 22:28

Hej srhansen
Mange tak for din komentor, det er heldigvis kun få promille af den danske befolknig der giver det sure opstød.

Tak for di komentar

Med venlig hilsen og en god tone

Hilsen Dan.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-01-04 22:44

Helt i orden Dan

Vi har allesammen noget vi vil af med en gang i mellem, men vi danskere kan nu også være flinke og rare

mvh srhansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 23:17

Nedstående citat er hentet fra: http://www.kandu.dk/dk/spg/30388

Er man fuldstendig bindegal
Du kunne da svare på mit indlæg.
Men du er vel en forvirret person. ?????

Indægget var sat i af danlampe123. Måske er det årsag til at nogen "chikanerer" dig
Jeg var da tæt på at stoppe på Kandu da jeg så dine bemærkninger, men jeg fandt da ud af at de fleste er nogle sobre mennesker hvis sprog nok er noget pænere end dit.

Man skal vist ikke kaste med sten når man bor i et glashus eller hvad?
Godt nok var bemærkningerne ikke rette mod mig, ja hvem ved.

Med ikke specielt venlig hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-04 23:24

Dan
Du skriver at det er en sindsyg person på kandu, som chikanerer dig.
Jeg kan da ikke se at du har offentliggjort navnet på din hjemmeside her på kandu. Det må være en person, som du kender personligt eller har givet din adresse til, der chikanerer dig.
Har du ikke mulighed for at finde ud af hvem det er, som chikanerer dig?
mvh ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 00:23

med al respekt danlampe, så bliver det muligvis ikke det store savn, eftersom du end ikke har været her i en måned - og allerede har formået at svine andre mennesker til (jvf. Bjarne D).

Så måske skulle du bare slå koldt vand i blodet, feje for egen dør og overveje, hvis moral det er, der har skrammer.

med heller ikke specielt venlig hilsen, Christina

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-04 00:45

Rent nonsens natlampe hi hi *ss*Mvh Sune

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 24-01-04 01:09

Kære Dan.Jeg tror ikke KANDU kan hjælpe dig.Det skal vist være nogen i hvide kitler.
Modbevis min påstand ved at offentligøre et link til din hjemmeside.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-01-04 01:21

#########....#############

Vælg dig et franskt forum, men du kunne da sikkert have været velkommen her, og kan vel nå det endnu.
sunowich > 'natlampe', det tæt på mit alias..
tror mit næste blir 'sunofswitch'

Le Dan lam pe, mit foreslag er at prøv et af disse dk link:
http://www.angstforeningen.dk
http://www.psykiatrifonden.dk
http://www.tabu.dk
Men de er jo nok ikke så gode, da de er danske
Natmaden

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 01:25

...iøvrigt vil vi da meget gerne se din hjemmeside...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-01-04 01:28

Lyder lidt som Piet Heins globus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 01:31

øh..tedd...indvi lige en uvidende....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-01-04 01:33

Skingur! Det egentlig 2 globusser! En hvor Danmark fylder næsten det hele. (Set fra Danmarks side) Og så en hvor Danmark slet ikke er med (set fra verdens side)

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 24-01-04 01:34

Ét er, at Danlampe kommer med en meget provokerende påstand om danskernes sprogbrug, men er det ligefrem nødvendigt at bekræfte ham i hans påstand???

Tror det ville virke bedre, hvis man viste ham sin uenighed med et pænt og sobert sprog

Mhh
Wilduhr

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 01:36

jamen er det ikke netop det, man gør? Altså holder det i et sobert sprog?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 01:42

Ok han kastede selv den første sten, men skal vi ikke vise storsind og stoppe mobningen.

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 24-01-04 01:43

Skingur:

Hvide kitler og link til psykiatrien mm. er ikke hvad jeg forstår ved et sobert sprog men ellers jo

Mhh
Wilduhr

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 24-01-04 01:44

BjarneD:

Godt initiativ

Mhh
Wilduhr

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 01:46

Højstærede hr. danlampe

I henhold til Deres skrivelse af 23-1-2004 angående deres opfattelse af danskernes sprogbrug og moral, kan jeg kun erklære mig fuldstændig uenig i Deres iøvrigt ualmindeligt dårligt formulerede angreb og postulater.

At De har givet Deres web-adresse til en ikke nærmere angivet person, skal hverken kandu eller kandus øvrige brugere klandres for. At denne person ydermere skulle chikanere Dem, har vi kun Deres injurier for. I henhold til dansk lovgivning, kan ingen hænges op udelukkende på indicier, så vi vil bede Dem lægge nogle facts på bordet!

Vi kan tilgive Dem, at De af og til føler det svært at kommunikere med danskerne, såvel mundtligt som -tilsyneladende især - skriftligt. men vi finder det urimeligt, at De selv tidligere starter balladen med at anklage andre for at være bindegale og forvirrede.

Et dansk udtryk er "Som man råber i skoven får man svar". Det betyder, at når man selv starter med at være aldeles uhøflig og arrogant, bliver man tiltalt i samme tone.

ærbødigst, Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 01:48

...og jeg skal også nok være flink nu. Har iøvrigt indtryk af, at indlægget muligvis er en "and"!!!

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 24-01-04 01:50

Skingur:

Flot skrevet

Mhh
Wilduhr

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 01:51

Tak! Og NU vil jeg i seng

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-01-04 01:55

Wilduhr > man skal jo luftes til tider og måske at det var en hjælp.
Christina > Du kan det der med sprog **klapper**
Natmaden

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-01-04 01:58

Det hedder en Canard!

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 24-01-04 01:59

Natmaden:

Hvis Skingur har ret i, at det er en "and" så har den virket efter hensigten.......nogen er blevet "luftet"

Mhh
Wilduhr

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-04 10:42

danlampe123 har lidt ret, sproget her er ikke altid lige godt.
http://www.kandu.dk/dk/spg/30388>helt ned i bunden
Citat
danlampe123
Er man fuldstendig bindegal
Du kunne da svare på mit indlæg.
Men du er vel en forvirret person. ?????

og
Citat
danlampe123
Snot forvirret person

Forvirrede personer har brug for hjælp. De bør hjælpes og ikke skældes ud.
Emesen.

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 24-01-04 10:57

Hej Emesen

Det pågældende notat kommer ikke fra mig, så der må være en der sidder med røde øre.
-------------------------------------------------------------------------------
danlampe123
Er man fuldstendig bindegal
Du kunne da svare på mit indlæg.
Men du er vel en forvirret person. ?????

og
Citat:
danlampe123
Snot forvirret person

Med venlig hilsen
Dan.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 10:58

ja.. Danskerne er fandme nogle svin, og jeg mener det seriøst.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 11:01

Hvad så med det øverste indlæg, der er stavet lidt alternativt - er det heller ikke dig?

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 24-01-04 11:05

Hej Ting

Sådan et sprog bruger jeg ikke.
Det ligger på et meget lavt niveau.

Med venlig hilsen
Dan.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 11:06

nej.. du er nok en helgen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-04 11:08

danlampe123
Citatet er da hentet her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/30388
Så nogen skriver vist i dit navn, eller har jeg misforstået............og så må du have en stor undskyldning

Ting27 - ja der kan da være nogle i mellem, men det gør vel ikke alle Danskere til "svin"

Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-04 11:09

Så har John lige tjent 4 point.
danlampe123
Deler du din com. med en anden?
Den pågældende kender måske dit brugernavn og logindkode på kandu. Det er en, som du kender, der driller dig.

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 24-01-04 11:12

Hej Ans
Den mulighed kan jo forekomme, tak for tippet.

Med venlig hilsen

Dan.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 11:12

nej.. ok. Men sammelignet med eksempeltvis svenskerne er danskerne et folkefærd der aldrig skulle være opstået...!
Jeg syntes at ca. 80-90% af danskerne er lamme i roen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 11:14

Men oprigtig talt dan... hvad mente du egentlig med dit spørgsmål...havde du drukket for meget rødvin, da du skrev det?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 11:17

jeg tror ikke det er danlampe123 der bliver taget ved røven.. Jeg temmeligt sikker på, at det er ham der prøver at tage røven på os!
Hvis man kigger på ovenstående kommentarer fra danlampe123 er det ganske tydeligt og se. Totalt useriøs person.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 11:21

Det er jeg tilbøjelig til at give dig ret i, 19 årige ting27. Men tror du ikke andre også opfatter dig som en "totalt useriøs person" efter du lige har ytret, at du finder 80-90 % af Danmarks befolkning lamme i roen?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 11:24

nej.. Jeg mener det seriøst.. Ked af at sige det. Det kan da godt være det er mig der er for følsom til at klare danskeres opførsel, eller også har jeg været uheldig at møde uheldige personer..?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-04 11:24

Tja - danlampe123 - måske sidder du og griner lidt i skæget og det er da også meget sjovt.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-04 11:29

danlampe123
Du kan jo til hver en tid ændre din logindkode til kandu.
Hvis du gør det nu og holder koden for dig selv er der ikke andre, der kan skrive i dit brugernavn.

mvh ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 11:30

ting27 - hvor kommer du fra? (venligt spurgt!)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-04 11:31

Du kan se her hvordan du gør http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#16
mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-04 11:38

> emesen
Når jeg søger på danlampe123 så får jeg ikke henvisning til det spørgsmål, som du refererer til.
Hvorfor ikke? Jeg måtte i adresselinien og ændre for at se spørgsmålet!
mvh ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 11:42

http://www.kandu.dk/dk/spg/30017
samt denne tråd er det eneste der popper op når man søger under alle emner...lidt sært....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-04 11:52

Det gør jeg heller ikke.
Men denne søgetekst >>Snot forvirret person<< viser denne:
Forside / Teknologi / Netværk / NetBEUI som er denne:
http://www.kandu.dk/dk/spg/30388
Og her findes teksten på 3. nederste indlæg.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-04 11:54

>skingur
Hvis du læser sidste indlæg i den tråd, som du henviser til, står der at qualiman fik "ans" til at hjælpe. Jeg har ikke en disse forstand på spørgsmålet. Desuden har jeg heller ikke svaret.
Mystik!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-04 11:57

> emesen
Hvordan kan du finde på at søge på "snot forvirret person"

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 11:59

Der skulle nok have stået Als tror jeg

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-04 12:01

Ting27
En pussig oplevelse i udlandet i forbindelse med Svenske/Danske.
Vi oplever tit at svenskere søger sammen med Danskere for at hygge som de siger.
En Svensk guide sagde en gang:"Hvordan kan det være, at Danskere kan sætte sig sammen og snakke på livet løs selvom de ikke kender hinanden, det er så hyggeligt."
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-04 12:02

Det tror jeg også.
Bare et eksempel på at noget kan gå galt.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 12:03

skingur> Pure dane.. næsten da

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 12:04

skingur> af mine forældrer har jeg fået fortalt, at jeg er 75% dansker..

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 12:05

Så har det noget at gøre med enten din attitude eller de kredse, du færdes i.
Du ved man siger, at hvis man møder mere end 2 idioter på en dag, skal man nok overveje at vende blikket indad....

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 12:16

den er ikke gyldig i Danmark.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 12:31

Med andre ord, det er din attitude og arrogante indstilling til, hvordan andre mennesker er, der er problemet.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 12:46

du er den første der fortæller mig, at jeg er arrogrant... Det er mine egne oplevelser der er beviset for, at jeg ved jeg har ret.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 12:56

Dig om det. Men en holdningsændring kunne måske gøre dig til et gladere menneske.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 12:58

hvorfra ved du om jeg er glad eller ikke glad???

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 13:02

Aner det ikke og er egentlig også ligeglad. Glade menensker plejer såmænd bare ikke at komme med den slags negative ytringer i den kaliber, du hoster op med. Gør hvad du vil, som du vil og som du plejer. Det har du det åbenbart bedst med. jeg er sikker på at 90 % af Danmarks befolkning også synes du er "lam i roen" for at bruge dit eget lidet flaterende udtryk.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 13:10

skingur> rolig nu. Det var ikke ment på den måde...Det er bare mig.. nogen kan ikke li' dyr, og jeg kan bare ikke li' mennesker. Det må da være naturligt nok.
Jeg ved at 90% af danmarks befolkning syntes jeg er lam i roen, for ikke at sige overbevist.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-01-04 13:20

Jeg kan bedre lide dyr end mennesker, men det er ikke ensbetydende med at jeg synes alle andre er idioter!!!

nå... skal ud at købe en gave til et grimt barn på 2 år... familietræf i aften....

ses

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 13:22

haha... oki :D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 13:32

Tranlampe123 -> Inden jeg kaster mig ind i denne debat, kunne jeg godt tænke mig at se lidt dokumentation for dine påstulater om cikane.

Enhver kan komme her og skyde kandu.dk alt muligt i skoene. Det kunne jo være dit ærene at sætte kandu.dk og sitets brugere i dårligt lys.

Der har været personer her på boardet der er blevet 'flamet' af samme grund. Jeg behøver vist bare at nævne http://www.findsvar.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 13:38

Hej allesammen.
Den gode Dan Lampe har åbenbart formået at få en hel del til at tage kritikken af danskerne alvorligt, er det ikke lidt synd at det skal ske på baggrund af en der åbenbart ikke altid er helt normal.
Jeg tror ikke på at der er nogen der har misbrugt hans login for man skal være mere end ualmindeligt dum for at vende tilbage og erklære sin uskyld bare fordi nogen fik ondt af ham.
På baggrund af hans seneste indlæg vil jeg konkludere, at der ikke er meget lys i lampen hos Dan Lampe.
Ja jeg søgt på Google og fandt hans hjemmesider meget hurtigt,det fjols.
Bjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 14:11

Jeg synes det er helt fint, man flytter til Frankrig (..og bli'r dér !!!), hvis man iøvrigt ikke bryder sig om Danmark og danskerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-01-04 16:14

Dan Syntes NU ! At du bør forklare og bevise... På Dansk tak.
Ellers tror jeg du har bidraget til et nyt trend ord i min omgangskreds.
"Er du helt lampe"
Du kan da skrive hvad du vil, men status nu er, jeg ikke kan tage dig seriøst, og derfor er du spild af tid.
Forresten dækker min omgangskreds fra japan til sydney til fillipinerne til colorado til Nasaq til calgary
til bolivia til chile til NY til maine(US) osv. fælles for næsten alle er at kontakten opstår fordi at,
De har gode realationer til DK. For leden spurgte en hel skoleklasse fra www.edmonton.ca der planlægger,
en sommertur til DK. Om ting i DK, som: 'hvor langt er der fra kbh til legoland hvad koster det(billigste)' ,
'Hvor sover man billigst','Koster det penge at se havfruen' , osv.
(tror at det blir min skyld at de også når at se bornholm og en westeren-park i sverige)
Havde en gang besøg af en pige fra Boston, hun brugte vores hjem som base for et besøg i dk.

SUM: Ikke alle syntes at danskere er u-interresante, og jeg får udvidet min egen horisont.
Spild af tid , dette inlæg.
LEVE ..... Hvad med alle ?
Mvh. Natmaden. (med kontakter i 'Det Franske Vinlager')

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-01-04 17:35

Hmm.... Jeg skal love for at tingene har udviklet sig

mvh srhansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 21:35

natmaden -> Tranlampe skriver jo også at tranlampe har et stort BROBLEM. ..og han bli'r SIKAneret (Hvem er SIKA'erne?)
Omtalte person er SINsyg : Glad for sig og sine? Tranlampe har også været boSIDENDE ..undskyld; hvilke sider ? Han SYNDES : Altså en synder !!! ..og danskerne har åbenbart et SPORG ??? Jeg troede det hed et modersmål? Men tranlampe SER godt SERdeles godt!!! Et ego der kun tænker på sig selv. Se... der har Tranlampe fat i noget korrekt og har muligvis fattet betydningen af ordet/begrebet

..men nu STOR han jo også af

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : binky

Dato : 25-03-04 23:26

Du ta'r pis på os.
Du er indfødt dansker, din grammatik er dansk, og du prøver på at lyde som en forfulgt indvandrer. Du er afsløret. Du er total dansker.
mvh
binky

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 23:32

det er en gammel død sag Binky

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-03-04 17:18

Det du sæl vær BjarneD!
Der er jo mig, ergo, jeg lever
zzomaden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 17:27

Hva' dælen natmad er du begyndt at drikke fyr-dags bajere ...eller er du også binky ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-03-04 17:32

Det gør tråden da ikke (lever) og du mener forhåbentlig ikke at du er danlampe for så er du da skizo.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 17:39

BjarneD ->

Natmaden -> Op med paraderne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-03-04 19:04

Hvad har jeg nu rodet mig ud i, og så på en fredag.
Hvis at jeg var denlampe, drak jeg vel LYS-øl,
men, jeg har da godt nok tænkt på et job i belysnings-væsnet,
jeg er bare ikke nået længre en at ringe til NESA,,, de siger bare 'det oplysningen'.
Og jeg siger da osse til mig selv og mig selv, at jeg ik' er, en skid zo.
Og binky er ikke mig, er du vel ikke binky ,,,,,,,,,,,,BINKY,, er du vel ik' mig ????
Men for lige at slippe for anklagen, vil jeg nu starte freidagen, med en Carlsberg Dark, som ned skylles med nogle små grå,
som skylles ned med en pose kylle-kylle!
Så god uge-stop
Rent hypotetiskt "MOLO-KYLE" er måske et dæknavn for Kylie Minogue.
Tag den MOLO
maden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 19:12

Jeg er i virkeligheden : "Måske-Kylling" ? Det er jo snart påske

Jeg er på vandvognen, men ser frem til en go' og fugtig påske(-bryg) snart.

Såeh... Go'natmaden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-03-04 19:14

molokyle, har du problem, æh???
ok, bjarneD, kom lidt sent ind. Jeg vil lige melde ud, at du og jeg ikke er den samme, man kunne jo få indtryk af, at der er nogen, der tror det, ikk' å' molokyle
mvh binky

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-03-04 19:20

en fugtig påskebrug :s

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-03-04 19:22

jeg fik mit nye tastatur til jul og laver stadig stavefejl... bvdr

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:34

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>