/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ulovlige SMS... DEBAT...
Fra : jmsgruppen
Vist : 450 gange
1 point
Dato : 18-01-04 19:43

I har nok set mit tip, og måske er der andre, der har haft de problemer, nemlig hvordan FA.... melder man en sådan tjeneste fra. Normalt har vi alt telefon isenkram hos TDC, men min kone faldt over en billig mobiltelefon, hun absolut måtte eje (så nu har hun to). Hun købte telefonen med abonnement hos Debitel, og ringer ikke fra den, men bruger den til at modtage private samtaler på. Så startede balladen. Uagtet vi bor i Jylland, modtager hun information bl.a. fra Bornholmstrafikken, Kastrup Lufthavn, trafikorientering omkring storkøbenhavn m.m. Helt op til 10-15 sms pr. dag. Vi har skrevet at hav af breve (bl.a. til SMS A/S, 1208, Bornholmstrafikken o.s.v.) Og det fortsætter umindsket. Vi har bedt Debitel, om at stoppe meddelelser fra alle fire cifrede tjenester, og håber nu det stopper.
Hvis ikke må man jo indgive politianmeldelse. Jeg kan lige fortælle, at min kone ALDRIG har bestilt en eneste tjeneste, og mærklig nok, betaler hun ikke for dem, men det er sgu da træls alligevel.
Har andre lignende oplevelser?

jms

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 18-01-04 19:55

jeg havede tilmeldt mig en robinson konkurence der stod det ville koste 4 kr så det gjore jeg men jeg fik 1-4 sms hver dag nu havde jeg heldigvis taletidskort så det var hurtig tom nu har jeg lige skiftet tlfnr af netop samme grund for jeg viste ikke hvordan jeg afmelde det igen men holda k*** hvor irreterende at skulle skifte tlf nr p.g.a det
mvh Granslam

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 21:28

Problemet er at alle deres kontrakter er lavet så kringlede og et eller andet skal de jo tjene penge på.
De ved da udmærket godt at folk sidder og regner på om det kan betale sig at betale 6 mdr. + indkøbsprisen for at få en ny mobil.
Derefter bliver den jo bare låst op et andet sted og kunden er væk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 21:32

Tag bare TDC mixit. "Tal dig hæs og få 400 smsér oveni" Hvem "snakker" sms. Talepris 1 kr. pr minut og selv smsér er der restriktioner på.
Telemarkedet er gået helt amok og man skal virkelig se sig godt for. Det er ikke minutprisen de lever af.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 18-01-04 21:45

jeps refi du har ret i at man skal se sig for fx. er der 0 kr. i abonnement men se lige hvad der står under fakta

Citat
Minimumsregning
30 kr. som mindsteforbrug pr. måned, dvs. overstiger dit månedlige forbrug 30 kr.
skal du ikke bekymre dig om dette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 21:54

Det lyder som en SMARTtalk

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 1 point
Dato : 19-01-04 08:38

Ring til det omtalte telefon selskab og oplys dem om at det første du vil gøre,når
den binding du har til selsabet ophøre,er at skifte selskab vis de ikke blokere disse
spam sms'ser,og du vil advare alle i det/de forum/s du er medlem af på internettet,med 80,000 tusinde medlemmer om selskabet,bare overdriv lidt,det skal nok få den til at ryste i bukserne,har en ven jeg anbefalede det samme,som havde et lignde problem,og det fik løst hans problem,der gik 3 dage så var han en glad dreng igen,bare nævn nogle velkendte forum's som du så pårstår du er medlem af.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-01-04 10:27

Tak for svaret Manse9933.
Problemet er løst, efter STORE trusler om politianmeldelse.

jms