/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Udskift baggrunden
Fra : Sandvad
Vist : 337 gange
125 point
Dato : 17-01-04 17:00

Når man nu sidder og ser reklamefilm, så ser man tit at der ikke er nogen baggrud men bare helt hvid, er der nogen der ved noget om hvilke program man laver det i.

Accepteret svar
Fra : KooL

Modtaget 135 point
Dato : 17-01-04 17:05

Hej
det er højts sansynligt optaget forand en blue-screen.
Men jeg ved dog ikke hvilket redigerings proggy de bruger.
Jeg mener at prof. bruger analoge redigerings maskiner, så jeg tror ikke det bliver lavet på pc.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 17:07

Blue-screen bliver oxo brugt til vejret i tv.
det er noget med at det er nemmere at fjerne det blå,
Hvis du engang kommer i Experimentariet, så har de sådan en Blue-screen, så du kan se hvordan det virker :)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-04 19:53

Brug af videoeffekter i Movimaker:
En videoeffekt afgør, hvordan et videoklip, et billede eller en titel vises i projektet og i den endelige film. Videoeffekter giver dig mulighed for at føje specialeffekter til filmen. Du har f.eks. en video, du har hentet, som du vil have til at se ældre ud, så den får et klassisk udseende som på gamle film. Du kan føje videoeffekter fra filmalderen til et videoklip eller billede. En videoeffekt gælder i al den tid, videoklippet, billedet eller titlen vises i filmen. Du kan tilføje alle de videoeffekter, der vises i mappen Videoeffekter i ruden Samlinger.

Videoeffekter bevares, når du opdeler, klipper, kopierer eller flytter et videoklip eller billede. Hvis du f.eks. tilføjer videoeffekten Gråtoneskala og derefter opdeler klippet, anvendes videoeffekten Gråtoneskala i begge klip. Men hvis du kombinerer to videoklip, anvendes den videoeffekt, der er tilknyttet det første klip, på det nye kombinerede klip, og de videoeffekter, der er tilknyttet det andet klip, fjernes.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 22-01-04 23:49

Tak til jer der har prøvet at finde et svar, men jeg har selv et ret godt kendskab til denne verden, men lige det her med den hvide baggrund kan jeg ikke finde nogen løsning på.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-04 09:41

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-04 22:29

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 07:42

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 07-06-04 10:00

Alle goe gange 3 :)

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad

Dato : 13-06-04 07:46

Tak for svaret KooL.
Og så lige et stort undskyld, at det her ikke er blevet gjort færdig

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 13-06-04 10:24

np :)