/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp til opgave...
Fra : KlausHansen
Vist : 430 gange
260 point
Dato : 17-01-04 15:22

Hej.
Jeg er i gang med min projektopgave i 10. klasse... Jeg skal skrive om mekanikerfaget- hvilket ikke er noget problem for mig.
Men mit STORE problem er at jeg skal lave et produkt- til min fremlæggelse, og jeg har ingen idé om hvad det skal være...
Så hvis du ligger inde med en god idé, til et produkt(gerne kreativt, men samtidig realistisk at kunne lave på 14 dage, og et stramt budget), så vil jeg meget gerne høre...

På forhånd mange tak...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-04 15:30

Prøv at se, hvad jeg foreslog hér : http://kandu.dk/dk/spg/30040

Prøv at lave f.eks et redskab drevet af : http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/indexe.htm

Redskabet kunne være en traktor eller bådmotor ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 15:30

Hej :)

Nu ved jeg jo ikke hvad det indebære. Men eftersom du skal have der med i skole skal det jo ikke være alt for stort.
Kunne det f.eks være et billedeserie fra vrag til total renoveret bil ?
der må være nogen derude på nettet som har renoveret en bil og taget billeder hen af vejen.

Eller skal det være noget som DU laver/har lavet , der er forbundet med faget.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 17-01-04 15:41

KoL: Ja det var en mulighed.... Men jeg ville nu helst hvis det var noget jeg selv kunne lave...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-04 16:19

Det kunne være noget om en knallert, feks. udskifte en cylinder og stempel, eller bare fjerne cylinderen for at udskifte en knækket stempelring, eller bare sodrense den oven på stempelet. Det tager da ikke så lang tid, og du skal selvfølgelig tage close up billeder under forløbet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : geu

Dato : 17-01-04 16:26

Du kune jo lave et batteri og få det til at trække en pære. Det er "nemt og billig" og fylder jo ike så meget.

Accepteret svar
Fra : KooL

Modtaget 270 point
Dato : 17-01-04 16:36

Hej igen
med pallehansens forslag - kunne du jo (hvis der er dig muligt) tage dele af den knallertmotor med, og lave en lille "undervisnig", hvor du forklare hvad de for skællige til gør eller vise hvordan man skifter den stempelring.
Du kunne jo nøges med stempel - topstykke med indmad, og ikke hele motoren.

Mvh KoL

Godkendelse af svar
Fra : KlausHansen

Dato : 17-01-04 18:39

Mange tak for svaret KooL. Du har givet mig nogle gode ideer og noget at gå igang med....
TAk...

Mvh Klaus

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 18:47

np;)
Håber ikke Palle Hansen er sur nu, da det sidste var grundet hans indlæg :X

Mvh KoL

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-04 19:09

Jo, jeg er meget sur ha ha, nej selvfølgelig ikke, vi lever ikke af point, men for at hjælpe hinanden.
God undervisning Klaus, jeg håber du ved någet om 2-taktsmotorer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 17-01-04 21:25

Palle, du får piont hos mig en anden gang!!!!!