/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvor kan jeg få røget mit vildt?
Fra : brkalle
Vist : 2021 gange
150 point
Dato : 16-01-04 20:43

Er der nogen der har adresser og tlf.nr. på en slagter eller et røgeri, hvor jeg kan få røget mit vildt.
Mvh. brkalle

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 20:45
Kommentar
Fra : kjho

Dato : 16-01-04 20:57

Åben søgemaskinen http://www.google.dk/ og søg "røgeri" så er der gode chancer for at finde et røgeri tæt på hvor du bor.
KH

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 16-01-04 21:11

Hej, det jeg søgte var røgerier eller slagtere der røgede for private, altså nogle mere direkte adresser, rent lokalt rundt omkring. Jeg har også undersøgt hvad der er af røgerier i danmark, men det giver ingen oplysninger om at de røger for private..
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 21:13

Jeg er i den tro at man kan få røget fin fisk eller whatever selvom det er erhverv.
har du prøvet at spørge?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 16-01-04 21:31

Hej Kool, problemet er at hvis de røger fisk må de ikke røge kød og vildt i samme ovn og omvendt, det er noget der står i lovgivningen, siger de.
brkalle

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-01-04 04:58

Det bedste du kan gøre er at aflægge den lokale slagter et besøg. uanset hvor man bor er der minst et par lokale slagtere. næsten alle disse slagtere har eget røgeri. de er som regel ret billige og der er ingen tvivl om at de gør et rigtigt godt stykke arbejde. har den første slagter ikke et røgeri ,ja så ved han hvem der har. med andre ord...skulle du køre forgæves første gang så gør du det med garanti ikke anden gang.
jeg har gode erfaringer med min lokale slagter. han ryger både fisk og vildt selvom at han kun har en mikrobutik. men han er fandeme dygtig.

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 17-01-04 23:21

Hej webgun, hvá med nogle adresser og tlf.nr.
Der er måske andre der ikke ved hvor de kan få røget.
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 18-01-04 00:27

OK, så prøver jeg igen.
Det jeg søger er adresser og tlf.nr. på røgerier, der røger for private.
Ingen henvisninger, men direkte adresser og tlf.nr.
Skriv dem her på siden eller e-mail dem til brkalle@mail.tele.dk

NB: Hej webgun, hvá med en adresse og tlf.nr.
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-01-04 23:14

brkalle.
jeg skal nok give dig nogle tlf. numre osv. men kan du ikke sige lidt om hvor du er fra i verden?? hvis du er fra sjælland, gider du jo nok ikke at køre til en bondeby i nordjylland og omvendt. desuden slipper jeg for at skrive tlf. numre og adresser på slagtere/røgerier over hele DK.

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 21-01-04 23:53

Hej webgun
Jeg er fra Østfyn, men kommer overalt i landet i forbindelse med mit arbejde.
Hvis jeg selv skal salte og tørre er det ikke noget problem med de opskrifter jeg har fået fat i, det er det med at få det røget, et eller andet sted. Her på Fyn røger de for det meste fisk eller kød/flæsk og de vil (må) ikke blande røgvarerne på gr.a. bakterier og hvad ved jeg.
Så hvis du har nogle adresser, så kom med dem, så kan andre også få glæde af dem.
Mvh. brkalle

Accepteret svar
Fra : webgun

Modtaget 150 point
Dato : 26-01-04 12:28

Slagtergården
døstrupvej195 ravnkilde
9610 nørager

han ryger vildt for private.
kan det bruges eller hva??

Godkendelse af svar
Fra : brkalle

Dato : 06-02-04 10:53

Tak for svaret webgun.