/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hvordan er det nu man gør????
Fra : Toupie
Vist : 765 gange
100 point
Dato : 15-01-04 21:50

Efter en rigtig herlig dag, hvor først varmvandsbeholderen blev træt af livet og bilen fik personlighedsforstyrrelser og troede den var en kænguru, er mit toilet begyndt at træne til maratonløb

Hvordan er det nu lige man gør med sådan et løbende toilet???

// Toupie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 21:55

Kontrollerer svømmeren i cisternen

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:00

Refi

Jaaaa, og hvad er det jeg skal kontrollerer??? Hvordan skal det se ud når det er "rigtigt"??

// Toupie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 22:05

Prøv med hånden at løfte svømmeren lidt op.
Hvis vandet holder op med at løbe skal den blot justeres
Hvis ikke skal pakningen sikkert skiftes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 22:06

Det kan være flyderen i bunden der ikke er tæt

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:08

Refi

Jeg har prøvet at holde svømmeren oppe, og så stopper vandet også med at løbe.....altså når jeg holder den helt oppe men hvordan justerer jeg den så???

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-04 22:08

"flyderen" skal flyde på vandet i cisternen.
Har du mulighed for at kigge i cisternen. Stik hånden ned og løft flyderen op til vandoverfladen.
Det er muligt at du skal købe en ny "flyder"
Troede at du var byggesagkyndig

jms har sikkert svaret

mvh ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 22:08

Er det vandet fra indgangsrøret eller er det ned i tønden det løber?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 22:11

Der sidder en justerskrue på armen (måske er der lidt kalk i leddene så den arbejder trægt)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:12

Hej Ans

Troede jeg også indtil jeg stod med hånden dernede og ikke kunne hitte ud af det

Refi

Det er nede i tønden det løber

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:13

Refi

Jeg kan lige prøve at finde justerskruen og se om det hjælper øje....

// Toupie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 22:14

Hvis vandet holder op med at løbe når du løfter armen (ikke din egen) så er det som sagt bare en justering.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:20

DAMD jeg bliver aldrig VVS m/k

Ingen skrue på armen......heller ikke på min egen.....og lige nu løber vandet både nedefra og op og oppefra og ned - og der er ikke vand nok i cisternen til at flyderen kan flyde?????

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-04 22:23

Så hold flyderen lidt oppe til der er kommet så meget vand, at den kan flyde.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:25

Ans

Prøver lige........ alt skal prøves

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 22:25

Det lyder som on det hele er rustet sammen
Flyderen slutter i hvert fald ikke tæt
Nu kan jeg jo ikke sådan lige komme forbi.
Er toilettet fra ruder konges tid.
Er der overhovedet en arm der løfter svømmeren.
Hvis det løber i tønden og cisternen er tom, hvor kommer vandet så fra?

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 15-01-04 22:26

Hej Toupie.

Hvis vandet løber nede i kummen er det højst sansynligt den store gummi pakning, på enden af den lodrette rør der lukker vandet ud når du trækker ned. Er den utæt revnet osv skal flyder armen naturligvis også lukke vand ind når der mangler noget i flydehøjden og det gør der hele tiden når toilettet løber.

Luk for vandtilløbet til toilettet, skil lordtet ad rens det hele, køb en ny gummipakning i en tømmerhandel/silvan el.lign.

Saml det hele og det virker sikkert,

Mvh EiHaBr

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-04 22:29

Toupie
Jeg tror at du skal købe en ny "flyder" den koster ikke så meget.

refi
jeg tror at Toupies arm løfter svømmeren.

mvh ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 22:31

Det var det jeg var inde på i starten.
Men vandet kan ikke løbe af så hurtigt at det TØMMER cisternen.
Så må den være meget utæt og så hedder det fosser.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-04 22:32

EiHaBr
Det er lige noget som er til at forstå.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:34

Det bliver sjovere og sjovere Tænkte, at jeg jo lige så godt kunne hælde en spand vand i, istedet for at vente på at vandet havde løbet nok i cisternen.........resultat: intet vand mere i vandhanen!!! .......og selvfølgelig ingen ændring i cisternen

Gad vide hvad de VVS mænd lavede, da de skiftede varmvandsbeholderen...hmm!!!

// Toupie

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 15-01-04 22:36

HURRA problemet er løst
Ring til VVS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-04 22:37

Så kan du komme hjem til mig og hente vand.
Hos mig kommer vandet op af gulvafløbet.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:38

Refi

Tror nok toilettet er fra ruder konges tid

EiHaBr
OK, jeg lukker for vandet, skiller skidtet ad og køber en ny pakning...............og indtil da??? tja.....må vel bruge håndvasken

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-04 22:38

De der vvs mænd vil da bare se dig igen.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:39

Herligt Ans og hvorlangt er det så lige der er til dig herfra????
men takker for tilbuddet

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:41

Ans
Hvis bare det var det men jeg var på job da de var her........havde kun fornøjelsen af at gøre rent efter dem

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:42

Refi

Tror det fosser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 22:46

Det gør det udenfor mine vinduer.
Der er flyderen nok oså gået.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:48

Refi
bor du også på sjælland??

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 22:51

Det er altå lidt mystisk.........når jeg skriver "Refi" og dernæst trykker på "enter" sker der nada.....Hvis jeg skriver f.eks "Ans" og trykker "enter" kommer næste sætning på linien nedenunder..............Hvad har du gjort ved dit nick Refi???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-04 22:53

Du lukker for tilgangen bag toilettet, retter den lille split der går igennem svømmerarmen og trækker den ud (løft lidt i svømmerarmen samtideig.) Læg svømmerarmen tilside. Træk den lille runde skive op, og også den gummipakning der ligger under.
Læg en hånd eller klud over der hvor pakning/skiven var, og luk op for vandet for at skylle tilgangsledningen rent for rust.
Køb en ny gummiskive, og monter igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 23:01

Toupie
Sjællændere har vi nok af......
Resten må du snakke med KANDU om - kender ikke problemet

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 23:01

Hej pallebhansen

Min svømmerarm har ingen lille split.................begynder at tro det ikke kun er fra ruder konges tid, men fra metusalems tid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 23:03

DEr var måske noget til et nyt spørgsmål.
Sæt lidt på højkant.
enter
det virker

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 23:07

Hvis jeg skal stille et nyt spørgsmål skal det være om der er nogen der har et billigt toilet til salg

Refi
enter
enter ........det virker fint, indtil jeg har sendt det

// Toupie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 23:09

Prøv den blå avis
Det andet problem kan jeg ikke løse.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 23:12

Refi...

Tak for rådet, men jeg prøver i første omgang en VVS .........og det skal dælme være ham der har været her i dag, så han kan ordne sit lort selv

// Toupie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 23:14

Held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 23:15

Tak for hjælpen alle sammen, godt at vide I er der når man har brug for det

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 23:15

Tak Refi

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-01-04 23:18

Luk for stophanen til cisternen, pak det træge hængsel, som svømmerarmen drejer om, ind i en klud eller et stk sugende papir og gennemvæd klud eller papir m. fortyndet eddikesyre. Det samme kan du gøre nede i cisternens bund omkring udløbet. Mens syren virker, cykler du hen til isenkræmmeren og køber en tube (vand)hanefedt. Vel tilbage tager du kludene af, skyller lidt efter med rent vand. Så skal du tørre begge steder og fedte hængsel og gummilæben på bundventilen ind i hanefedtet, køre lidt rundt forneden og Viola -det funker!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 23:24

Hej Pbp_et

Jeg har prøvet at afkalke det, for det var ret fyldt med kalk........brugte dog ren eddikesyre
God ide med cyklen da jeg er ret sikker på at min bil stadig liger af personlighedsforstyrrelser, men jeg har ingen cykel .......isenkræmmeren har alligevel også lukket nu Nej, spøg til side......jeg overlader det til VVS, men det ville nu have været rart hvis jeg selv havde kunne fixe det her til aften istedet for at vente til i morgen. Men ellers TAK

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-04 23:33

Håber på at du får dit problem løst.
Nu vil jeg gå i gang med eddikesyre og en split.
Det er s.. irriterende at tage brusebad for så at opdage at vandet kommer op under håndvasken.
Byggesagkyndig...................det bliver jeg måske en dag, og så skal jeg nok hjælpe dig

Jeg bor på Sjælland 2800 Lyngby

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 23:37

Ans

Du skal være så hjertelig velkommen til Slagelse med eller uden byggesagkyndig

God fornøjelse

// Toupie