/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad er forskellen mellem forskellige pr~
Fra : jaafar19
Vist : 565 gange
80 point
Dato : 15-01-04 19:19

Hej alle sammen.

Jeg ved godt at der findes noget der hedder Intel Pentium processer og Intel Celleron og AMD athlon.
Men men men, hvad er forskellen mellem disse processer, altså hvad for en passer til en anden. altså hvis jeg har en pentium 4 processer 2 GH hvor stor skal en Celleron processer eller en AMD være til at give den samme ydelse???

Og jeg vil også kende kilden til disse oplysninger i kommer med!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 19:23

Kan være forskelligt.
Nogle er bedre (hurtige) til noget og andre til noget andet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-01-04 19:26

De har hver deres egen hjemmeside.
Søg på google.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 19:26

Sagt på en lidt anden måde.
Hvad er forskellen på en golf og en mazda

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 19:37

Generelt vil jeg sige....
Dyrest Pentium4 (måske også den mest stabile)
Billigst AMD - Uder normalt mere end en tilsvarende Pentium

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 19:46

Der var vist smuttet nogle ord

Uder = Yder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 20:34

Der er taget patent på kredsløbslayoutet af Intel[R], AMD osv... Alligevel skal de være indbyrdes kompatible på softwareplan, men ikke nødvendigvis på det 'elektroniske' plan. Derfor er der forskel på de algoritmer der er benyttet i microdesignet, datapath, pipelining osv..

Ydelsen svinger derfor efter, hvad man måler på : MIPS, Throughput, parallel distribution, stømforbrug osv..

Derfor er det elektriske layout også forskelligt fra producent til producent.

Du har stillet et meget komplekst spørgsmål som du kan se og der findes ikke noget kort fyldelstgørende svar. Måske også derfor er der kommet nogle yderst 'svævende' kommentarer på dit spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 20:40

Det var ligepræcis noget sådant jeg ikke ville komme ind på.
Det hele er lidt af en smagssag

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 15-01-04 20:48

Tak molokyle, men kan du så ikke skrive hvad for en processer er bedst til hvad!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 20:54

Netop bedst til hvad?

Hvad har du helt specifikt tænkt dig at bruge din processor til?

Hvis du selv vil bygge dit bundkort op fra 'bunden' ? Havde du næppe spurgt!

Alle os andre nørder er p.... ligeglade med 'indmaden' så længe skidtet yder. Hér tror jeg at jeg er helt på linie med refi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 21:08

Netop
Skal du skrive breve så køb en skrivemaskine
Skal du spille online så et godt grafikkort og en hurtig processer
Skal du bare have en allround maskine så køb det bedste tilbud ligegyldig hvad processoren hedder

Kommentar
Fra : StofferZ

Dato : 15-01-04 22:22

Køb en Mac, de er alligevel så meget federe end enhver gennemsnits PC!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 22:38

Det kommer sandelig an på hvad du skal bruge den til......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 22:44

Programmørens Blues : No Woman.. No Cray... No Woman No Cray...!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-01-04 00:33

Hehe. Troed sgu den Mac contra PC debat var afgået med døden! Nu mangler vi bare nogle AMD og Intel fanatics på banen!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-04 09:44

Hva' ska' man med Intel[R] & AMD ?

http://www.cray.com/products/systems/x1/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 16-01-04 12:25

til molokyle: jeg mente kan du ikke skrive hvad for en CPU er bedst til måske spil eller online spil, eller måske multimedie og lyd- filmredegering, internetsurfing...!!

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 16-01-04 12:27

og jeg har brug for en færdig bygget comouter som skal bruges til: online spil, lidt skole lektier multimedie opg., og internet surfing. SKAL HELER IKKE VÆRE EN SUPER COMPUTER!!

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 16-01-04 12:27

og jeg har brug for en færdig bygget comouter som skal bruges til: online spil, lidt skole lektier multimedie opg., og internet surfing. SKAL HELER IKKE VÆRE EN SUPER COMPUTER!!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 80 point
Dato : 16-01-04 12:35

jaafar19 -> Undskyld vi lavede sjov Du har selvfølgelig krav på et seriøst svar.

På denne side kan du angive de processorer du vil sammenligne : http://www.cpuscorecard.com/cpu_comp.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-04 12:38

Ps. Forskellen mellem processorerne betyder altså ikke nævneværdigt for de ting du nævner. Til spil vil jeg anbefalde dig at investere i et godt grafikkort og et ordenligt læs RAM.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jaafar19

Dato : 16-01-04 16:00

Endeligt Tak for svaret molokyle.