/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Cd-drev problemer!
Fra : Janthy
Vist : 264 gange
49 point
Dato : 15-01-04 13:09

Hvordan kand et være at mine to cd-drev ikke viser hvad der er på mine cd'er... det gælder alle cd'er. brændte og købte. de autostarter hellerikke...

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 15-01-04 14:14

De er sat master/slave m. masteren i enden af kablet og din bios ser dem også ?. Ellers prøv at auto detekt dem i bios, så sku den gerne se dem. Held og lykke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-04 14:20

I kontrolpanelet under system/hardware/enhedshåndtering, kan du se dine CD drev, og se om de fungere normalt, hvis du højreklikker på et drev, og trykker egenskaber, skal der et sted være vinge i at drevet skal køre når der sættes CD i. Da du ikke skriver hvilken Windows du kører med, kan det være forskelligt hvad denne funktion hedder derinde.
Men du kan jo altid i denne computer, dobbeltklikke på dit drev, for at se hvad der ligger på CDèn.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 15:16

Hvis ikke du har autostart slået til, burde du i stifinder kunne se hvad der ligger af CD-ROM titler i dine diske efter du har trykket F5.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Janthy

Dato : 15-01-04 15:19

jeg har xp home

jeg har prøvet alt hvad i siger, men har stadig ikke fundet ud af noget. når man tjekke det i kontrolpanelet siger den at der ik er noget galt med drevene.

når jeg dobbetlklikker på dc-romdrevet åbner der sig en tom mappe

og stifinder kan ikke åbne drevet...

jeg har lige været nede og købe et drev, og den har præcis samme problem.

Kommentar
Fra : ngade

Dato : 15-01-04 15:37

Siger hardwareenheder noget galt om secundary IDE controller(gult udråbstegn), er kablerneHELT skubbet i, check BIOS om secundary IDE controller er disablet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 15:40

Måske du finder svaret i dette spørgsmål ? http://www.kandu.dk/dk/spg/29555

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-01-04 16:25
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 16:28

Du kan også prøve at bytte om på de to drev. Tag dem ud og sæt masteren som slave og visa versa. Dette kan i nogle tilfælde løse problemet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-01-04 18:41

Du har to fladkabler - det ene er haddisken sat til.
Sæt den ene CD-rom til samme kabel og sæt den lille jumper på bagsiden som slave (SL)
Vent med at sætte den anden CD (brænder) til.
Start comp og se om den kan ses........og lad os høre.
Emesen.

Kommentar
Fra : Janthy

Dato : 16-01-04 01:00

jeg formaterede harddisken og genindstallerede windows. nu virker skidtet! tak ellers!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 49 point
Dato : 16-01-04 09:46

Janthy -> Hvis problemet er løst? Er du så ikke sød at lukke spørgsmålet?

Bare accepter svaret i den kommentar du synes du bedst kunne bruge

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Janthy

Dato : 16-01-04 14:49

Tak for svaret molokyle.