/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Statsgælden
Fra : gamle61
Vist : 1065 gange
50 point
Dato : 13-01-04 14:28

hvor stor er statsgælden , hvor kan jeg se om det ??
handelsbalancen for året 2002 & 2003 - overskud ? - underskud ? = hvor finder jeg det ?
på forhånd tak - m.v. h. - gamle61

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-01-04 14:30

Statistiks tiårsoversigt. Du kan købe den eller læse alt her:
http://www.dst.dk/publikation.aspx?cid=3694

mvh
jms

Accepteret svar
Fra : laukjaersgaard

Modtaget 60 point
Dato : 13-01-04 15:26

Hvis det kun er for at få overblikket, så har Finansministeriet en del tal på deres hjemmeside - www.finansministeriet.dk.

Lau

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 14-01-04 14:44

Tak for svaret laukjaersgaard.
kunne ikke finde det jeg skulle bruge (nemli' hvor stor er statsgælden) men du har gjort hvad du kunne for at lede mig på vej
m.v.h. - gamle61

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 14:49

gamle61
Du kan nøjagtig læse de ønskede opløsninger i det link jeg gav dig. Du kan her se overskud på betalingsballancen, statsgæld, løbende poster, og alt andet om statens økonomi.

Men du ønsker måske ikke oplysningerne???

mvh
jms
nb. jeg kan ikke læse din evt. kommentar, jeg har fjernet fluebenet.

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 14-01-04 15:36

Jeg har fumlet lidt rundt hos finansministeriet - måske kan du finde det du leder efter her:

http://www.fm.dk/1024/visPublikation.asp?artikelID=6196

ellers er der mange andre artikler på www.fm.dk som er ret interessante.

jms/jmsgruppen - du er godt klar over at mange af de publikationer som Danmarks Statistik udgiver, de er ikke gratis ??
Nååh nej, du er jo blevet så fornærmet at du ikke gider at læse kommentarer

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 08-02-04 09:17

Jeg ville nærmere foreslå www.nationalbanken.dk

dst roder man rundt og der er ingen reelle oplysninger at hente der..

Finansministeriet skal man passe på, da mange indlæg er " sukkersøde " og langt fra den aktuelle situation.. det er jo klart, for politikerne vil jo gerne genvælges :)

Jeg har fundet en artikel på børsen d. 26.01.04 hvor det oplyses at statens indlandsgæld ( vigtigt at du sondrer her ) er bruttogæld 611 Mia kr, og den udenlandske bruttogæld er 83,9 Mia kr.

Håber det kan hjælpe dig lidt.