/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Duejagt, hvordan??
Fra : frederikbeck
Vist : 1710 gange
20 point
Dato : 22-03-02 10:10

Korte retningslinier ønskes for at arrangere en duejagt, kortsagt: How to do??

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 23-03-02 18:28

Jeg vil gerne besvare spørgsmålet for dig, men har brug for at vide mere specifikt hvad det er du skal vide. Er det hvordan du dyrker duejagt på egen jord, altså opsætning af skjul, lokkere mv. Eller er det en jagt du vil arrangere i udlandet eller hvordan ??
Mvh Pauli

Kommentar
Fra : frederikbeck

Dato : 25-03-02 14:07

Hej Pauli

Det er på egen jord og handler netop om hvbordan man opsætter skjul, lokkere osv.
Når det er første gang er det lidt dumt at "opfinde den dybe tallerken en gang til" hvis der nu var venlige folk der kunne hjælpe

Hilsen

Frederik

Accepteret svar
Fra : pauli

Modtaget 20 point
Dato : 26-03-02 17:48

Det bedste skjul laver du med sløringsnet, eller noget nylonnet med fastgjorte stivere(jeg kan give dig oplysninger om hvor du køber et godt skjul pris ca. 400kr). Hertil propper du noget halm eller hvad du nu sidder ved rundt om skjulet. Det er ekstremt vigtigt at du selv er "usynlig", men gør ikke skjulet større end nødvendigt,- duerne reagerer med det samme og slår måske af. Er det på en mark med halmballer er de helt suveræne, man ved bare ikke lige hvornår de bliver fjernet..................

Lokkere skal du gerne have en 10stk af, gerne nogle med udslåede vinger, nogle der fouragerer mv. Bedst er det at have et stativ hvor du kan sætte en friskskudt due i med udslåede vinger. (købes for ca. 250kr).
lokkerne sættes i u/v-form med næbbet mod vinden, i midten sættes duerne med udspredte vinger. Husk altid at sætte de duer ud du skyder, de rigtige fugle er klart de bedste lokkere.
Et udgået træ kan også være godt at skyde duer ved når de kommer for at hvile. Ovenstående er selvfølgelig afhængigt af at du har en mark med afgrøder, som interesserer duerne.

Det allervigtigste er at sætte sig ud og se hvor duerne slår en dag eller to før man skal på jagt, og så placerer sit skjul præcis på deres trækrute, der kan sagtens være stor forskel i mulighederne 2 forsskellige steder på samme mark.

jeg har et helt kompendie om duejagt som jeg gerne vil kopiere til dig, men aflevering mv. afhænger jo lidt af geografi. jeg vil også gerne, igen afhængigt af geografi, vise dig hvordan og hvorledes rent praktisk.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-04-02 23:33

Der findes rigtig mange bøger om emnet på biblioteket..
"frederikbeck" <frederikbeck.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:GmCm8.12143$ZI6.530551@news000.worldonline.dk...
> Korte retningslinier ønskes for at arrangere en duejagt, kortsagt: How
> to do??ews.worldonline.dk' and Active = 1let rundt?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : frederikbeck

Dato : 04-04-02 11:10

Tak for svaret pauli.

Jeg bor på Frederiksberg lige ved KVL.
Du kan evt ringe på 22942287
Lidt info fra en "garvet" er meget velkommen.

Hilsen

Frederik

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 04-04-02 15:46

Jeg kontakter dig, så kan vi se om ikke vi kan finde ud af noget fornuftigt i efteråret. Jeg har også selv jagt, hovedsageligt duer, i storkøbenhavn.
Du kan også kontakte mig på hjorth3@mail.tele.dk

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : christian19

Dato : 14-08-02 12:49

Hej Pauli

Jeg er meget imponeret af din viden omkring duejagt, og havde stor glæde af at læse dit svar til Frederik.

Knæk og bræk

Med venlig hilsen
Christian

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 14-08-02 14:34

Altid dejligt at kunne hjælpe !!

Mvh Pauli