/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Størrelse på pop-up vindue
Fra : VilladsOlesen
Vist : 346 gange
50 point
Dato : 10-01-04 01:11

jeg er ved at lave et hyperlink der går fra en knap "kontakt" til et nyt vindue, men siden der popper op fylder hele skærmen. mit spørgsmål er nu:

Hvordan bestemmer jeg størrelsen på det nye vindue hvori siden er?

Tusinde tak for en god side (til hvem der nu ellers får brug for at få dette kompliment)

-Claes

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-01-04 07:11

Du kan lege lidt med det ved at kigge på http://www.w3schools.com/js/tryit.asp?filename=tryjs_openallwindow

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Prikken

Dato : 10-01-04 09:57

Hvis du bruger JavaScript:

window.Open("[siden, der skal åbnes]","[Sidens navn]","width=[bredde],Height=[højde]")

Hvis ikke jeg huske helt galt...

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-01-04 10:00

Hej Prikken > Det var netop det mit link henviste til.....

Her havde spørgeren supplerende mulighed for at teste sine størrelser direkte på siden....

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-01-04 14:01

Hej
Den er lidt hurtigt brygget sammen, men den virker da.
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>popup</title>
<script language="JavaScript">
<!--
function PopWin(url,h,w)
{
var leftPos = null, topPos = null;
if (top.screen){
if (screen.width){
leftPos = Math.round((screen.width-h-10)/2);
topPos = Math.round((screen.height-w-29)/2);
} else {
    leftPos = 50
topPos = 50
}
popupWin = window.open(url, '', 'height=' + h + ',width=' + w + ',top=' + topPos + ',left=' + leftPos + '')
}
//-->
</script>
</head>

<body>
<input type="button" onclick="javascript:PopWin('http://net2620.dk/se-ip/',100,200);" value="Din ip i popup">
</body>
</html>

Håber du kan bruge den!
Hilsen Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-01-04 14:05

Sendte indlægget klokken 2:37 i nat, det var et dårligt tidspunkt, da kandu åbenbart ikke virke.
på den tid, og ens indlæg forsvinder, det plejer at være fra 03:00 til ca.4-5-6 tiden.
Mvh natmaden