/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
født i københavn
Fra : brittahinz
Vist : 947 gange
60 point
Dato : 21-03-02 10:20

hvor kan man finde en person der ved sit bryllup står født i københavn,
det samme er tilfældet ved begge børns fødsel, faderen står som født i
københavn, han er født 10 november 1894 i københavn, gift på københavns rådhus,
23 maj 1934. Ved hans død står der også født i København, han døde på Rigshospitalet
5 marts 1954, og boede ved sin død Ryesgade 37, og hed
Kai Alphonse Hinz,

hilsen Britta Hinz

Kommentar
Fra : hpp

Dato : 21-03-02 10:51

Der skulle være en god chance for at finde personen i Politiets Registerblade, der befinder sig på Københavns Stadsarkiv. De omfatter personer over 14 år i perioden 1893 til 1923. Egentlig skal man vide hvilken politikreds personen har boet i, men med det efternavn er det ikke helt uoverkommeligt at kigge i alle politikredsene. Hvis man finder ham, vil der så være oplysninger om bl.a. fødested, og så kan man jo komme videre derfra.

Det bør også være muligt at finde den borgerlige vielse i "Ægteskabsbogen", borgerlige vielser bliver tilgængelige efter 50 år.

venlig hilsen
Hans Peter

Kommentar
Fra : brittahinz

Dato : 21-03-02 19:39

mange tak, det prøver jeg, jeg har fundet ham under borgerlig vielse, som jeg starter mit indlæg med, her står der også bare København.

venlig hilsen
brittahinz

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-03-02 23:13

"brittahinz" <brittahinz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Aqhm8.11879$ZI6.466713@news000.worldonline.dk...
> hvor kan man finde en person der ved sit bryllup står født i københavn,
> det samme er tilfældet ved begge børns fødsel, faderen står som født i
> københavn, han er født 10 november 1894 i københavn, gift på københavns
> rådhus,
> 23 maj 1934. Ved hans død står der også født i København, han døde på
> Rigshospitalet
> 5 marts 1954, og boede ved sin død Ryesgade 37, og hed
> Kai Alphonse Hinz,

Når han er død i København skulle du kunne finde ham i "Københavns
Begravelsesvæsens Protokoller" på Københavns stadsarkiv.

Venligst
--
Jytte Frank Dekov
Munkebjergvej 102 DK-2770 Kastrup
jytte.dekov@mail.dk http://www.sitecenter.dk/kdekov/

Kommentar
Fra : brittahinz

Dato : 22-03-02 08:48

jeg prøver igen.
det jeg har fundet på ham er fra stadsarkivet, det er hans død, hvor der står københavn,
og ved hans borgerlige bryllup også på stadsarkivet, der står kun født i københavn.
dernæst har jeg ved 2 sønners fødsel,min afdøde mand den ene, fundet ham i kirkebøgernene på landsarkivet i københavn, der står søn af ..... født i københavn.
venlig hilsen brittahinz

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-03-02 08:54

Kære Britta.
Ja, det er rigtigt som Jytte skriver, man på Stadsarkivet Københavns Rådhus
( http://www.ksa.kk.dk/Index.htm ) finde sine københavnske slægtninge i
begravelsesprotokollerne.
Det er lidt forskelligt hvad der er noteret, somme tider kan man være heldig
at finde fødesognet, men ikke altid.
Hvis din Hintz var person af "stand" bør du kunne finde ham i de gamle
vejvisere der også står på Stadsarkivet.
Af "stand" menes hvis han havde borgerskab, eller lignende. Min slægtning
var grønthandler, og det var nok.
Og han er oven i købet gift på Kbh's Rådhus, men så kunne du jo også lige se
i vielsesprotokollen samme sted, - i det mindste står der adressen på dem.
Mit gæt er at du søger hans fødesogn.
Er det helt umuligt - eller du bor langt væk, kan du skrive til
Folkeregistret i København, (eller møde op) sende dem Kr.52,00 pr. peron du
ønsker oplysninger om, så vil de prøve at hjælpe.
Adressen er:
Københavns Folkeregister
Dahlerupsgade 6
1640 København V
Tlf. 7080 7010
-------
Hilsen
Flemming Svendsen, Korsør.

"brittahinz" <brittahinz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Aqhm8.11879$ZI6.466713@news000.worldonline.dk...
> hvor kan man finde en person der ved sit bryllup står født i københavn,
> det samme er tilfældet ved begge børns fødsel, faderen står som født i
> københavn, han er født 10 november 1894 i københavn, gift på københavns
> rådhus,
> 23 maj 1934. Ved hans død står der også født i København, han døde på
> Rigshospitalet
> 5 marts 1954, og boede ved sin død Ryesgade 37, og hed
> Kai Alphonse Hinz,
>
> hilsen Britta Hinz
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-02 09:46

1) Politiets Registerblade på Stadsarkivet; find der Kai Alphonze Hinz. - På
bladet oplyses hans adresser fra han fyldte 14 år og indtil 1923.

2) Konfirmationen findes i den KB, der dækker sognet, hvor han boede, da han
blev konfirmeret - sognets navn findes via vejviserens gade eller
husregister.

3) Nu kendes hans forældres navne, og i Politiets Registerblade fra 1923 på
Stadsarkivet finder du hans far eller mor (det kommer an på, om faderen
levede i 1923).

Hvis faderen er død 1894 - 1923, så kan du finde ham i registeret til
Københavns Politis Dødeblade (det er de udtagne registerblade 1893-1923).
Dette ses enten på Stadarkivet eller på Landsarkivet, Jagtvej 10, 2200 Kbhvn
N.

På Landsarkivet skal du nu bestille selve dødebladet, d.v.s. det udtagne
registerblad, og så oplyses en masse om Hinzes far - hvis han jo døde før
1923.

Med venlig hilsen

Ulrich
--

Ulrich Alster Klug
Denmark

http://www.dannebrog.subnet.dk
dannebrog@post.tele.dk
"brittahinz" <brittahinz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Aqhm8.11879$ZI6.466713@news000.worldonline.dk...
> hvor kan man finde en person der ved sit bryllup står født i københavn,
> det samme er tilfældet ved begge børns fødsel, faderen står som født i
> københavn, han er født 10 november 1894 i københavn, gift på københavns
> rådhus,
> 23 maj 1934. Ved hans død står der også født i København, han døde på
> Rigshospitalet
> 5 marts 1954, og boede ved sin død Ryesgade 37, og hed
> Kai Alphonse Hinz,
>
> hilsen Britta Hinz
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : brittahinz

Dato : 23-03-02 10:35

Tak for svaret dannebrog, det vil jeg så gøre, så tror jeg jeg kan komme videre
hilsen britta