/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Temp filer
Fra : 1249
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 20-03-02 01:31

Hej alle

Jeg har Windows 98, her kan jeg i stifinder se at der i fillisten over Temp filer ligger 1.449 objekter heraf er et antal skjulte ! Hvad nytte gør alle disse filer - kan de slettes - måske nogle af dem og hvilke ? kan de skjulte objekter vises - hvorfor er de skjulte ?

mvh

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-02 07:10

In dk.edb.system.ms-windows, 1249 wrote:

>Jeg har Windows 98, her kan jeg i stifinder se at der i fillisten over
>Temp filer ligger 1.449 objekter heraf er et antal skjulte ! Hvad nytte
>gør alle disse filer - kan de slettes - måske nogle af dem og hvilke ?
>kan de skjulte objekter vises - hvorfor er de skjulte ?

*Hvis* de bruges, så er det af forskellige programmer, som har brug
for nogle midlertidige filer. Det kan være Word, eller et hvilket som
helst andet program. Nogle gange, når programmer går ned, eller bliver
lukket forkert - det kan også være det bare er sådan med visse
programmer - så bliver disse filer ikke slettet efter lukning af
programmet, som har brugt dem. Og de filer skal altså slettes engang
imellem, da de sænker computeren. Som regel kan du altid bare slette
hvad der er. Hvis der er noget der er i brug, så skal du nok få det at
vide. Du skal selvfølgeligt lukke så mange programmer som muligt, men
så skulle du også være på den sikre side. Den aller, aller sikreste
måde at slette filerne på, e r ved at starte computeren i dos,
navigere hen til filerne og slette dem herfra. Men det burde ikke være
nødvendigt.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Kommentar
Fra : als

Dato : 20-03-02 07:43

Dem kan du roligt slette. Et godt tip: Højreklik på Exploror. Gå ind under egenskaber og avanceret og sæt et flueben ved det punkt der hedder at mappen med midlertidige filer skal tømmes hver gang du lukker din pc. Så behøver du aldrig mere at tænke på at din mappe bliver for stor.

Kommentar
Fra : bihieee

Dato : 20-03-02 23:40

Bare slet det hele!

De bliver alligevel fjernet af sig selv før eller senere!

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 22-03-02 22:14

De er bare fyld på din HD, slet dem bare!!!

Godkendelse af svar
Fra : 1249

Dato : 23-03-02 00:51

Tak for svaret Lars Stokholm.