/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CD-romdrevet forsvandt
Fra : bsorensenas
Vist : 456 gange
50 point
Dato : 19-03-02 20:32

Det lader til at jeg har fået smidt en mappe ud, sådan at jeg ikke kan bruge mit cd-romdrev mere og heller ikke kan se det nogen steder, for.eks. i stifinder.
Er der nogen det ved hvordan man får styr på det igen ?
Windows 98.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 19-03-02 22:40

Kan du se det i Enhedsorientering? Hvis du kan, så slet det og genstart. Hjælper det ikke, så lav en auto detection.
mvh.
summer

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-03-02 10:23

Hej bsorensenas
Højreklik på denne computer, vælg Egenskaber, gå til fanen Enhedshåndtering. Klik på + udfor Hardiskcontrollere. Marker Master IDE controller og vælg Egenskaber. I fanen Indstillinger skal du ændre indstillingen fra Standard til: Begge IDE kanaler aktiveret.så laver du lige en genstart-så skulle det virke igen.
MVH Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 20-03-02 11:37

briani>>> jeg har lige tjekket min win98. Jeg tror ikke der lige står sådan, som du skrev. I min er der "v" i Findes i alle hardwareprofiler. Den sidste mulighed er Deaktiver i denne hardwareprofil. Udfor Hardiskcontrollere står der Primary IDE-controller (dual fifo)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-03-02 12:00

Hej Summer
Jeg må bede dig om at prøve at se efter igen-da overstående er fremgangsmåden både til windows98 og windows me.
jeg har selv prøvet det da jeg have windows 98 2 udgave inde og også me,og det var overnævnte fremgangsmåde jeg brugte da en af mine drev heller ikke kunne ses.Men jeg har lige fået opgraderet til Windows xp,og i denne kan jeg ikke bruge overstående metode.så derfor kan jeg af gode grunde ikke lige tjekke det
MVH og en forsat god Onsdag Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-03-02 13:33

Tillæg
Skal nok lige tilføje at jeg både har almindelig Cd rom drev(dvd) og brænder i min maskine.så ved nærmere eftertanke og to kander kaffe-vil jeg nok trække min kommentar til bsorensenas tilbage-da jeg jo ikke er sikker på at Han/Hende har både CD-Rom drev og brænder i.
Men har du begge dele i-står jeg ved min Kommentar
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 17:03

Slet den i device manager og genstart. Windows vil så finde det igen
og opdatere "My Computer".

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Tue, 19 Mar 2002 19:32:22 GMT, "bsorensenas"
<bsorensenas.news@kandu.dk> wrote:

>Det lader til at jeg har fået smidt en mappe ud, sådan at jeg ikke kan
>bruge mit cd-romdrev mere og heller ikke kan se det nogen steder,
>for.eks. i stifinder.
>Er der nogen det ved hvordan man får styr på det igen ?
>Windows 98.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 20-03-02 17:36

Hej Brian
Efter 10 kopper kaffe fandt jeg ud af, at du har ret - øv
Fortsat god dag
summer

Kommentar
Fra : bsorensenas

Dato : 20-03-02 22:50

Tak for alle de gode råd, som jeg desværre ikke kan bruge.
Jeg kan ikke se drevet i enhedshåndtering (devicemanager).
Jeg kan ikke komme videre, i min enhedshåndtering er der ingen faneblad 'indstillinger'.
Jeg ved ikke hvordan man laver en auto detection.

Med venlig hilsen til alle
Bsorensenas

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-02 23:05

auto detection gør du sådan:
Genstart computer. Når du ser der står DEL nede til venstre holder du Delete-tasten nede til du får CMOS-skærmen frem. Brug nu dine fire piletaster til at markere IDE HDD AUTO DETECTION tast Enter. Nu har du en skærm hvor der bl.a. står Primary Master: og et N der blinker> tast y og Enter> igen, igen til dine drev er registreret og du er tilbage ved IDE HDD AUTO DETECTION> tast F10 (gem) og tast y og Enter. PC-en starter nu op.
mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 20-03-02 23:14

I Enhedsorientering skal du når du har Klikket på + udfor Hardiskcontrollere, markere VIA Bus Master PCI IDE-controller> Egenskaber> Indstillinger> Her skal stå "Begge IDE-kanaler aktiveret" og genstart. Det var det briani mente.
mvh
summer

Godkendelse af svar
Fra : bsorensenas

Dato : 21-03-02 20:32

Tak for svaret summer.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 22-03-02 00:07

Selv tak, med lidt hjælp fra briani lykkedes det
mvh
summer