/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Anmeldelse af NIS 2004
Fra : arlet
Vist : 619 gange
1 point
Dato : 06-01-04 15:03

Her kommer min anmeldelse af NIS 2004

En jeg kender har lige investeret i NIS2004 og han fortalte at den bloker for alt ad-aware og spyware, så jeg lånte hans maskine i en 14 dages tid og testede NIS 2004, for at se om de holder hvad de lover. læs her : http://www.symantec.com/region/dk/press/n030917b_dk.html..

Jeg startede med at rense computeren fuldstændigt og derefter sætte NIS2004 op, så den beskyttede mest muligt, alt blev sat i top.

Jeg var inde på coolwebsearch og dens mange varianter. Inde og surfe på de rigtig slemme sider.

Så i dag var afgørelsens time kommet.

Jeg startede med et hijackthis tjek, for at få et overblik over det. Der var intet overhoved i den log, fuldstændig ren.

Så kørte jeg ad-aware.
Ad-aware fandt 27 forskellige ting. Der var en malware, en porno dialer, så var der 2 regkey og 2 regdata, resten var data miner incl redsheriff.

Til sidst kørte jeg spybot, hvor den ikke fandt noget som helst.

Så alt i alt rimelig positiv, fornær den porn dialer(stort minus) den holder det meste spyware ude, men den spiller ad-aware ind uden problemer

Har hørt at nogle syntes at den sløver computeren. Ja, den er ikke så hurtig, når man skal ind på en side, der går nok et par sekunder mere for hver side end normalt.

Andre der har hørt noget om NIS2004

Accepteret svar
Fra : mayday

Modtaget 0 point
Dato : 06-01-04 18:17

Hej Arlet
Det link du anfører virker formentlig ikke, siden siger: file not found?

Kan din anmeldelse tolkes således, at Ad-aware (gratis) gør det lige så godt som Norton?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-01-04 18:30

http://www.symantec.com/region/dk/press/n030917b_dk.html skulle linket være.

Nej, det er ikke rigtig forstået/skrevet*S*

NIS2004 bloker ikke for adware(små programmer, som kan samle informationer om brugeren af en pc, der så kan sælges til tredjepart eller udnyttes kommercielt. AdWare kaldes disse programmer, og selv om de ikke direkte skader din pc, så finder jeg alligevel dette tiltag utiltalende)

Spørg endelig...

Godkendelse af svar
Fra : arlet

Dato : 20-05-06 11:18

Tak for svaret mayday.