/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ram til genuinelntel pentium (r) process~
Fra : aake
Vist : 228 gange
100 point
Dato : 04-01-04 12:31

er der nogen der ved hvor jeg kan købe ram til denne maskine ?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 04-01-04 12:37

Du skriver noget der står på tusindvis af vist forskellige maskiner.
RAM kortene sidderpå bundkortet og det er dette der afgør hvilken type RAM der skal bruges.
SDRAM DDRAM og antallet af ben (stik) kan også have betydning.
RAM kan i øvrigt købes i de fleste butikker der handler med PC og der er masser af fine steder på nettet, men du skal lige vide hvad det er du skal bruge, og kan du ikke finde ud af det så tager du dit kabinet under armen og begiver dig til en forhandler der sikkert kan hjælpe dig.

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-01-04 12:38

næsten enhver forretning som handler med pc'er
Prøv evt. her: http://www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-01-04 12:41

Som BjarneD skriver (næsten): kig på manualen til dit bundkort og se hvilke muligheder du har.
Hvis du ikke har manualen, kan du gå ind på producentens hjemmeside og finde det der.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-01-04 12:42

eller åbn dit kabinet og tag en klods ud og se hvad der står.

Kommentar
Fra : slander

Dato : 04-01-04 12:44

du kan også prøve at se hvad der står på dit bundkort, skriv navn og nummer her på siden så er der sikkert en der kan hjælpe dig med at finde ud af mere..

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-01-04 12:51

og hvis du ikke ved hvilket bundkort du har og ikke vil åbne kabinettet o.s.v. kan du prøve dette lille program som fortæller dig alt om din hardware.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-04 13:11

>catbody
Du har fundet et fint lille program hvor man kan finde mange oplysninger om sin hardware, men desværre er det ikke altid nok.
Hvis man vil udvide og genbruge de eksisterende RAM kan man nemt komme ud for at de nye ikke kan arbejde sammen med de gamle, double sided, single sided, men selvfølgelig kan man da bare kyle de gamle ud

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-01-04 13:20

BjarneD>>> du har helt ret, men jeg går ud fra at folk kan tænke selv om det lige har været og ikke blander æbler med pærer, selv om begge ting vokser på træer. Så lige for at præcisere: benyt samme ramtype (behøver ikke være fra samme producent) F.eks. SD-ram går IKKE sammen med DDR-ram.

Godkendelse af svar
Fra : aake

Dato : 04-01-04 13:59

Tak for svaret BjarneD.