/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
slægtsnavn
Fra : CCjunior
Vist : 1084 gange
40 point
Dato : 03-01-04 21:10

Jeg er lige blevet mor og vi vil nu gerne give vores dreng et mellem navn som har været efternavn i fammilen. problemet er at det er for lang tid siden at navnet har været brugt så nu skal vi dokumentere at slægten har heddet det.. hvor henvender vi os for at få de oplysninger som skal bruges..

Mariann og Claus

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 03-01-04 21:36

Mon ikke den præst der har døbt sidst kan hjælpe, ellers må du omkring Landarkivet eller rigsarkivet, for at få udskrevet en attest der kan bevise samhørigheden.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : jalaha

Dato : 04-01-04 11:57

Hvis ændringen ikke kan ske via kirkekontoret i egen kommune, kan der rettes henvendelse til Københavns Statsamt - Hejrevej 43, 2400 København NV, tlf. 38 17 06 00. http://www.statsamt.dk.

Mvh
Jan

Kommentar
Fra : tropez

Dato : 06-01-04 02:29

hejsa CCjunior

du skriver noget om at det er lang tid siden.
hved du noget hvor lang tid.
jeg har også et slægtsnavn i min familie og da jeg blev født blev jeg skrevet ind i en bog slægten har jeg var den sidste der nåede at blive skrevet i og jeg har derfor retten til at bære det slægtsnavn hvis jeg ønsker det.
Mine forældre valgte dog at give mig min fars slægtsnavn istedet for.
Men prøv at høre dine forældre ad om de kan huske noget om en sådan bog det kan jo være din slægt også har haft en sådan, det ville gøre arbejdet lidt nemmere senere hen
Held og lykke fremover og tillykke med den lille ny
kramz fra tropez

Kommentar
Fra : Nordbagger

Dato : 06-01-04 07:14

Til John fra Rønne, Bornholm. Jeg kan fortælle dig at CHRISTIAN FREDERIK SCHOU er i min anetavle. Email mig hvad du ønker at finde ud af og hvorfor ?
Håber at kan hjælpe dig.
Viggo Sorensen,
Box 30, Site 2, RR 1
Strathmore, Alberta, Canada
viggo@sorensen.ca

Accepteret svar
Fra : J.Oe

Modtaget 40 point
Dato : 06-01-04 09:41

Så vidt jeg husker må man bruge slægts navn tilbage til oldeforældrene.

J.Oe

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-01-04 17:39

På denne adresse kan du finde oplysninger om , hvad du gør for at skifte navn , hvad det koster, hvor langt tilbage i tiden du kan søge , købe , og hvordan du dokumentere din forbindelse til slægtsnavnet .

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/914.html

http://www.civildir.dk/regler/navne.htm#De%20mest%20stillede%20spørgsmål%20på%20navneområdet%20(FAQ)
Senta

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 08-01-04 20:48

som info kan jeg fortælle at vi nu har fået fingre i min oldefars føde sted og mangler nu bare at få fat i hans dåbsatest. så skulle den være i hus...
tak for insatsen alle sammen...jeg ved ikke om der er nogen " vinder " af de små point, men jeg sletter tråden om et par dage :)

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 30-01-04 21:00

Tak for svaret J.Oe.