/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan fjerner jeg mine programmer helt
Fra : Natasha
Vist : 1321 gange
320 point
Dato : 18-03-02 10:44

Når jeg går ind i Tilføj/fjern programmer i mappen Kontrolpanel, vises der flere programmer, som jeg allerede har slettet. Er det muligt at fjerne disse programmer?
På forhånd tak
Natasha

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 330 point
Dato : 18-03-02 10:48

Hej Natasha
I Windows er det muligt at afinstallere de fleste programmer, man kan bare vælge Tilføj/Fjern programmer i Kontrolpanelet og så får man en oversigt over programmerne. Problemet er bare, at hvis man sletter et program uden at bruge dets afinstalleringsprogram, bliver det stående på listen, men man kan ikke fjerne det, for det er jo allerede slettet. For at fjerne det, skal man starte registreringseditoren(start-kør-skriv regedit-klik på ok) Derefter skal man gå ind til folderen HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall. Her kan man se alle de programmer, der ligger i afinstallringslisten. Hvis man vil fjerne et program, skal man blot markere dets nøgle og trykke på delete og efter genstart af Windows skulle problemet være løst.
MVH Brian

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-03-02 11:20

Der ligger ofte rester af et afinstalleret program på din pc. Få det hele fjernet med Regcleaner http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=189
Det er simpelthen det bedste og det nemmeste, og det fylder ikke meget. Kan kun give den varmeste anbefaling til dette lille program.

Godkendelse af svar
Fra : Natasha

Dato : 18-03-02 11:31

Tak for svaret brian
Det var lige netop det der skulle til for at fjerne mine programmer helt fra min maskine.
Til rcn
Begrundelse for afvisning af dit svar
Jeg har prøvet det som du foreslår,men der er stadigvæk programmer i tilføj/og fjern
Så jeg prøvede Brians forslag.og nu er de helt væk
Natasha