/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
jeg kan ikke så min hp på min computer!
Fra : Fknight
Vist : 332 gange
20 point
Dato : 02-01-04 13:05

hej
jeg er ved at lave en hjemmeside i html(første gang) når jeg er på skolen virker min hjemmeside helt fint, men når jeg prøver at åbne den på min egen computer, mangler der en del ting, baggrund,skrift,billeder..hvorfor det?

Ps: jeg kører med windows xp professionel, Engelsk

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-01-04 13:11

Det er lettere hvis du sender den korde der ikke virker - så er det jo til at se hvorfor det ikke virker.
Prøv at læg mærke til om anvendelse at store og små bogstaver er identisk både i filnavn etil objekter og i dine kilde kode. Det går oftegalt når de lægges ud på webhotel.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-01-04 13:14

Der er en ting mere..
Det er du skal huske at underfilerne skal lige korrekt i undermapper for at det virker. Du mangler nok at oprette undermapperne til objekt filer.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-01-04 13:25

Hej Fknight,

prøv og lig mærke til hvor dine filer bliver linket til... en fejl der ofte sker er at ens filer uheldigvis bliver linket til harddisken på den computer hvor hjemesiden er lavet fra...

det her er selvfølgelig kun et gæt... idet jeg ikke ved hvordan eller hvor du har oprettet og arbejdet på din hjemmeside... men da den funker på skolen, vil jeg gætte på at det er der du har oprettet den...

prøv at kontrollere om du har alle filerne liggende der hvor du også har din hjemmeside liggende på nettet (evt. din webhotel mappe)... og kig derefter på linksne til dine filer om de peger derhen eller til den pågældende harddisk mappe hvor du har arbejdet... hvis der står noget ala "file://..." osv. er det på harddisken dine filer er blevet linket til...

hvis det er tilfældet ska' du så bare ændre det i koden, så det kommer til at pege på filerne den pågældende mappe der tilhøre din hjemmeside på nettet... (evt. din webhotel mappe)... og så sku' din hjemmeside gerne fungere så den ka' ses af alle...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mize15

Dato : 04-01-04 10:39

ok tak det burde virke nu

Kommentar
Fra : anilize

Dato : 07-01-04 15:37

Extra tip: Hvis du har problemer med skrifttype, så sørg for at vælge en skrifttype (Times New Roman, Verdana, eller lign.) som findes på alle computere og ikke en speciel type som ikke alle brugere har tilgængelig. Det ka jo betyde meget for layoutet.