/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp home update til win xp pro
Fra : gizmodk
Vist : 545 gange
40 point
Dato : 01-01-04 19:53

hvis nu man har en skive med windows xp home, ligger den ind i pc. og derefter updater den til windows xp pro hvad for en serie nr bliver brug den fra wimdows xp home eller den fra windows xp pro som man opdater, håber i forstår mit sprøgsmål

kim

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-01-04 20:03

Når du opdaterer (opgraderer) vil dit system være overkrevet med XP Pro filerne og installationskoden er ændret (org cd).Eneste forskel på grundinstallation er jo principielt at du sparer at skulle installere alt det"løse"

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 40 point
Dato : 02-01-04 08:14

Forskellen imellem Home og PRO er evnen til at logge på et Windows domæne. Hvis du ikke bruger et et netværk som styres af en Windows Server (altså et domæne) giver det ikke problemer at opgradere/nedgradere til Home. Der findes et værktøj som hedder "XPProCorp-keyChanger.exe", som du kan bruge til at ændre din kode til WindowsXP PRO så den f.eks. kan køre servicepack 1. Søg den evt. via Google.

Godkendelse af svar
Fra : gizmodk

Dato : 02-01-04 14:57

Tak for svaret wilsonweb.

godt nytår til alle