/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
autosvar i outlook
Fra : erikk
Vist : 1448 gange
20 point
Dato : 15-03-02 21:21

I Lotus er det nemt at indrette automatisk svar på indgående mails når man f.eks.er på ferie.
Kan dette slet ikke lade sig gøre i Outlook ?? Jeg kan godt indrette det (bøvlet) i Outlook Express, men jeg kan ikke finde løsningen i Outlook.

Accepteret svar
Fra : food_life

Modtaget 30 point
Dato : 15-03-02 21:59

Jeg mener ikke at outlook kan sende svar automatisk - da jeg anvender Teledanmark bruger jeg Webmail til at sende autosvar og videresende!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-03-02 11:26

Først skal du oprette en skabelon til et automatisk svar

Hvis du vil gemme en meddelelse som skabelon, skal du slå Microsoft Word fra som standard-e-mail-program midlertidigt.

Åbn en ny meddelelse i Outlook.
Skriv de oplysninger, der skal vises i det brugerdefinerede svar, i brødteksten.
Klik på Gem som i menuen Filer.
Skriv et navn til svarskabelonen i boksen Filnavn.
Klik på Outlook-skabelon i boksen Filtype, og klik derefter på Gem.
Klik på Luk i menuen Filer, og klik på Nej, når du bliver spurgt, om ændringerne skal gemmes.
Herefter skal du oprette en regel for, hvornår der skal sendes et automatisk svar

Klik på guiden Regler i menuen Funktioner.
Klik på den indbakke, du vil oprette reglen for, på listen Anvend ændringer på denne mappe.
Klik på Ny.
Klik på Start fra en tom regel.
Klik på Undersøg meddelelser, når de ankommer, og klik derefter på Næste.
Marker afkrydsningsfeltet Fra en person eller distributionsliste på listen Hvilke betingelser skal kontrolleres.
Klik på det understregede udtryk en person eller distributionsliste på listen Beskrivelse af regel.
Skriv navnet på hver enkelt person, der skal modtage det brugerdefinerede svar, i boksen Skriv et navn, eller vælg et på listen, og klik på Fra, når du har skrevet hvert enkelt navn.
Klik på OK, og klik derefter på Næste.
Marker afkrydsningsfeltet Svar med en bestemt skabelon i feltet Hvad skal der ske med meddelelsen.
Klik på det understregede udtryk en bestemt skabelon på listen Beskrivelse af regel.
Klik på Brugerskabeloner i filsystemet på listen Søg i.
Klik på den skabelon, du oprettede ovenfor, klik på Åbn, og klik derefter på Næste.
Marker afkrydsningsfeltet ved siden af de undtagelser, du vil bruge, og klik derefter på Næste.
Skriv et navn til reglen i boksen Angiv et navn til denne regel.
Klik på Udfør, og klik derefter på OK.
Bemærk! Hvis reglen skal gælde for alle dine konti og indbakker, skal du klikke på Opret denne regel for alle konti.

Godkendelse af svar
Fra : erikk

Dato : 20-03-02 18:49

Tak for din udførlige forklaring dk, men desværre tror jeg at du har overset at det er outlook og ikke outlook express jeg skulle bruge. Den forklaring du giver bruger jeg allerede i O.E., men jeg kan ikke finde "regler" under "funktioner" i outlook.
Hvis du mener systemet også kan bruges med outlook hører jeg gerne fra dig igen.

Kommentar
Fra : gitte58

Dato : 17-05-02 23:16

Det er svært at forstå din vejledning om et automatisk svar - jeg har forsøgt at undersøge og regel.
Jeg krydser på alle meddelelser og krydser på svar med meddelelse, alligevel fik jeg afvist.
Prøv at forklare meget tydeligt om et automatsik svar.
Jeg vil høre mere om det.
Tak på forhånd

Kommentar
Fra : erikk

Dato : 22-05-02 01:07

Hej Gitte58 prøv denne forklaring, som måske er lidt mere overskuelig...det virker kun i OE og ikke i Outlook, hvor jeg selv efterlyste en løsning.

1. Åbn OE klik på "Funktioner" og derefter på "Meddelelsesregler". Klik derefter på "E-mail" (nogen gange også kaldet "Post")
I vinduet "Meddelelsesregler" skal du klikke på knappen "NY", så vinduet "Ny postregel" vises.
2. I den øverste rude "Vælg betingelser for reglen" sætter du et flueben i "For alle meddelelser"
3. I tredje rude "Beskrivelse af regel" vises følgende tekst:
Anvend denne regel, når meddelelsen er modtaget
For alle meddelelser
4. I den anden rude "Vælg handlingerne for reglen" sætter du et flueben i "Svar med meddelelse" og du vil se at der i tredje rude dukker følgende tekst op "svar med meddelelse.
5. Klik nu på den understregede tekst "meddelelse" i tredje rude og en filhåndteringsdialogbox vil fremkomme.
6. Find en tidligere gemt meddelelse, som du vil anvende som autosvar og marker den. Denne meddelelse (fil) skal du tidligere have oprettet og den kan være skrevet i f.eks. Word eller anden tekstbehandling eller i OE eget e-mailformat.
7. Klik på "Åbn" og vinduet "Ny postregel" vises igen.
8 Navngiv den ny e-mailregel i den fjerde rude "Regelnavn". Du kan f.eks. kalde den "Autosvar". Klik på OK
9. Vinduet"Meddelelsesregler" vises. Klik på OK
Så skulle det gerne virke.
Husk ! Din PC kan selvfølgelig kun svare automatisk når den er tændt og online, idet den jo skal kunne modtage udefra kommende mails for at kunne svare på dem.
Håber du klarer dig med dette, ellers......spørg igen

Kommentar
Fra : gitte58

Dato : 24-05-02 22:29

Tak for rådet...Jeg har kæmpet med at lave en ny meddelelse under OE, men det mangler sidst. f.eks. eml, html eller andet? hvis jeg laver en ny meddelelse med autosvar, altid får med vedhæfte. Det duer ikke fordi man tør ikke at åbne med vedhæfte pga. tomt tekst på meddelelse og virus. Er det nemt at lave på måder uden vedhæfte?

Kommentar
Fra : erikk

Dato : 25-05-02 00:53

Tjah, Microsoft er ikke altid nem at have med at gøre og de har tydeligvis sovet i timen m.h.t. til denne funktion, som er besværlig at oprette i Outlook Express og slet ikke kan oprettes i Outlook. Jeg kan faktisk ikke huske hvordan det automatiske svar ser ud når det ankommer som svar, men det er nok rigtigt, at det er som vedhæftet fil og det er jo som du også skriver noget de fleste har respekt for. Det kan jeg nok ikke hjælpe dig med.
Hvis du har brug for denne automatik og vil have en nem løsning, som hurtigt kan slås til og fra og hvor svaret bliver sendt som almindelig mail, så er der nok kun den mulighed, at du anskaffer dig Lotusprogrammet. Det har jeg selv overvejet og det er iøvrigt langt billigere end Microsoftprogrammer.

Kommentar
Fra : gitte58

Dato : 25-05-02 18:13

Endeligt fandt jeg ud af, hvordan laver sådan.
Åbn en ny meddelelse i Outlook.
Skriv de oplysninger, der skal vises i det brugerdefinerede svar, i brødteksten.
Klik på Gem som i menuen Filer.
Skriv et navn til svarskabelonen i boksen Filnavn.
Vigtigt at skrive på at skrive de oplysninger.txt... ikke *.eml eller *.html. Den fungerer godt at sende med autosvar, ingen problem. Tak for hjælpet

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 25-05-02 18:41

gælder dette kun outlook expres