/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Satelitbilleder
Fra : foraar
Vist : 1111 gange
40 point
Dato : 15-03-02 19:23

Findes der stadig en side med real time satelitoptagelser, med så høj opløsning at man kan se hver enkelt hus (i hver fald i byerne?

Kommentar
Fra : foraar

Dato : 15-03-02 20:18

Det er lyder rigtigt, men jeg kan altså stadig ikke finde den præcise side...

Accepteret svar
Fra : lenka

Modtaget 40 point
Dato : 16-03-02 16:33

www.terraserver.microsoft.com/
- virker i hvertfald for USA i detaljer.

På jubii har de sådan et kort over danmark:
http://kort.jubii.dk/scripts/map.asp
(når man kommer ned på by-gade niveau kan man vælge luftfoto-type).

Kommentar
Fra : foraar

Dato : 16-03-02 18:33

Hmmm, findes der virkelig ikke noget der er meget mere detaljeret og som dækker minimum europa?

Kommentar
Fra : lenka

Dato : 16-03-02 18:41

Hvad med denne her?
http://www.terraserver.com/

Prøv at bruge den der Interactive Search, hvor man kan klikke på kortet.

Kommentar
Fra : foraar

Dato : 16-03-02 19:04

Tak for forsøget, men altså København er ikke engang med - og det er der heller ikke ret meget andet i europa der er.

Kommentar
Fra : urban

Dato : 17-03-02 01:05
Godkendelse af svar
Fra : foraar

Dato : 17-03-02 10:57

Grrrreeeat.

Kommentar
Fra : foraar

Dato : 17-03-02 11:00

Hmm, jeg forstår ikke lige hvad der skete - ville have accepteret svaret fra urban, beklager urban!

Kommentar
Fra : lenka

Dato : 17-03-02 11:52

Sorry, det var ikke min mening at snuppe pointene :(
Men er det ikke stadig kun Danmark man kan se i det link? Det kunne man jo også se på det link jeg sendte til jubii.
Jeg kan ikke selv se kortet da jeg er på linux, men fra forsiden så det bare ud som om det kun var Danmark (jeg spørger fordi jeg da også kunne være interesseret i luftfotos fra hele europa :).

Kommentar
Fra : foraar

Dato : 17-03-02 20:16

Jo, du har ret, men jeg har lagt et nyt spørgsmål ud ang. Europa