/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ord indsætter
Fra : pcboy
Vist : 368 gange
43 point
Dato : 27-12-03 23:28

Hej er der nogle der ved hvor jeg kan finde et program eller hvordan jeg kan lave et program i c++ der kan indsætte ord i en tekst fil. Hvis jeg f.eks har en tekst fil der ser sådan ud:

Hej
hva

går
det
godt

Så et program der kan sætte to ord ind et øverst og så et to tand nede sådan her:

(ord1)
Hej
(ord2)
(ord1)
hva
(ord2)
(ord1)

(ord2)

Og så skal jeg selv kunne vælge hvilke ord der skal kunne sættes ind. Og den skal blive ved med at sætte ord ind indtil der ikke er flere ord i dokumentet.

Hilsen Pcboy

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 53 point
Dato : 28-12-03 00:25

Da jeg ved du har en C/C++ kompiler, har jeg lavet et lille C program til dig.

Du gemmer koden i en .c fil (f.ex. ord.c) og kompilerer den med kommandoen "gcc ord.c -o ord.exe" i en kommando prompt, hvis du bruger gcc.exe, eller med "bcc32 ord.c" hvis du bruger BorlandC.

Når du har kompileret kører du programmet sådan:

ord.exe infile outfile (ord1) (ord2)

Koden er som følger:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main(int argc, char *argv[])
{
FILE *in, *out;
char line[2048];

if(argc != 5)
{
fprintf(stderr, "Usage: %s InFile OutFile Word1 Word2\n", argv[0]);
return EXIT_FAILURE;
}
if((in = fopen(argv[1], "rt")) == 0)
{
fprintf(stderr, "Failed to open input file: %s\n", argv[1]);
return EXIT_FAILURE;
}
if((out = fopen(argv[2], "wt")) == 0)
{
fprintf(stderr, "Failed to open output file: %s\n", argv[2]);
fclose(in);
return EXIT_FAILURE;
}
while(fgets(line, sizeof(line), in))
{
fprintf(out, "%s\n", argv[3]);
fprintf(out, "%s", line);
fprintf(out, "%s\n", argv[4]);
}
fclose(in);
fclose(out);

return EXIT_SUCCESS;
}

Godkendelse af svar
Fra : pcboy

Dato : 08-01-04 07:12

Tak for svaret BertelBrander. Den virkede simpelt hend perfekt hvor kan man dog lære at lave sådane programmer??

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-01-04 17:44

Man lærer den slags ved at lære nogle bøger, prøve sig lidt frem, læse diverse online, og kikke i kompilerens dokumentation.
Jeg vil tro at du kan lære at lave den slags på et 1-2 måneder.