/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 98 se afspilning af gamle ms-dos spi~
Fra : geoing
Vist : 747 gange
50 point
Dato : 27-12-03 18:29

når jeg installererer ca 5 år gamle dos spil i win 98 og skal spille dem får jeg tidt meddelelsen at den kræver mindst 590 k.base memory

min computer er atlon xp 1800 med 512 ram og nvidia geforce fx 5200 med 128 ram
samt 40 gb hardisk

men hvordan finder jeg frem til basememory og hvad er det ?

geoing

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 27-12-03 18:54

Jeg tror det har noget at gøre med, enten autoexec bat eller config sys opsætning, kig her og sammenlign med dine: http://www.computerhope.com/ac.htm

Jeg har forstået spg. som - du har både w98 og xp installeret?

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 27-12-03 18:57

Prøv at skriv MeM i feltet Kør du wil da kunne se hvormeget fri memory du har (= base memory) base memory er de første 640 kb af dine ram

Mvh
Guffy