/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
egenskaber/åbnes med/ændret bin fil
Fra : mogens6
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 26-12-03 21:20

Hej kandu folk

Jeg kører xp

Håber i kan hjælpe mig

Jeg har desværre gået i egenskaber for min bin fil og ændret/skiftet program til at åbne filen.

Det skulle jeg ikke have gjort da jeg nu ikke kan få den tilbage til før jeg gjorde noget.

Før ændring var åbnings programmet vist nok et ukendt program.

Har forsøgt at slette filen og downloade den igen, men windows xp husker åbenbart ændringen af hvilket program jeg valgte og sætter altså ikke filen som en helt ny!

Jeg har nu prøvet at ændre den til at åbnes med cue filen eller .exe filen.

HVORDAN FOR JEG DEN TIL AT BLIVE 100% LIGESOM FØR NOGEN SOM HELST ÆNDRING!!!!!!

jEG HAR NEMLIG FORSØGT AT BRÆNDE CUE FILEN MED NERO VIA BURN IMAGE, ALL FILES SELECTED, MEN DER KOMMER EN MASSER FEJLMEDDELELSER OM UKENDT,KAN IKKE FINDES, SIMULTANIOS KAN IKKE, KAN IKKE O.S.V

Med venlig mogens6

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 110 point
Dato : 26-12-03 21:41

Start stifinder og vælg i menuen "Funktioner" - "Mappeindstillinger". På fanebladet "Filtyper" finder du "BIN" og vælger "Slet". Du svarer ja til spørgsmålet og nu er filen ikke længere associeret til et program.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 26-12-03 21:44

...PS. Ændringen kan først ses efter genstart af stifinder (...eller i værste fald genstart af Windows)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-03 21:44

Hvis du højre klikker på en fil kan du via egenskaber gå ind og ændre hvilket program du vil åbne filen med! I dit tilfælde lyder det imidlertid som en fake fil med de meddelser du får, men du kan jo prøve at omdøbe den til bin ved at markere filen > højreklikke med mus > omdøb og så skrive bin efter det sidste punktum!

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 26-12-03 22:00

Ved at højreklikke vælger du kun egenskaber for filen og ikke filtypen. En binær fil er heller ikke noget man bare omdøber i DOS. Filen hedder jo filnavn.bin!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-03 23:03

det er jo stadigvæk en bin fil siger spørgeren, så man må jo kunne gendøbe den til bin og stadigvæk bruge højreklikkeren

Godkendelse af svar
Fra : mogens6

Dato : 27-12-03 03:22

Tak for svaret wilsonweb.