/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Japanske tegn i MS Word
Fra : Avalodia
Vist : 709 gange
50 point
Dato : 26-12-03 13:56

Hvordan skriver man et japansk tegn i Word?
Svigerfar samler på småflasker og har brug for at skrive japanske tegn.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-12-03 14:06

Jeg har tidligere skrevet et tip, om sprogændring, her er det:
Citat
Mange har behov for, at arbejde på forskellige sprog på PCèn. Eksempelvis russisk. Hvis der er behov, gør følgende:
1. Gå i kontrolpanel, gå i international, sæt flueben i ønskede tegnsæt. (husk din windows CD i drevet)
2. Gå i kontrolpanel, gå i tastatur, klik på tilføj, og tilføj eks. her engelsk, rusisk eller andet efter ønske. Husk flueben: aktiver indikator på procceslinie.
3. sig OK, og luk.
4. Nu er der en lille ikon på bundlinien, hvor der kan vælges mellem sprogene, eks. dansk, engelsk og evt. rusisk. Klik denne op og vælg efter behov.
5. Nu har du flere sprog at vælge imellem, også ordbøgerne i eks. word.
Held og lykke....

MVH
JMS

nb. har du flere spørgsmål, skriv blot.

Kommentar
Fra : Avalodia

Dato : 26-12-03 14:16

Tak for svaret - det vil jeg kigge på. Måske kan man nøjes med at indsætte et symbol, men jeg ved ikke hvilke tegnsæt man så skal vælge.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-12-03 14:22

Vi har mange skrifttyper her på kontoret, men jeg kan ikke lige huske en med japansk.
Bare installer det, du kan fjerne det senere.
Held og lykke.

JMS

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 26-12-03 16:42

Du skal have IME for at kunne skrive japanske, IME er softwave til Keyboard Layout, som du kan søg og download i Microsoft hjemmeside.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=47e98fb7-4e32-4840-964f-72b0c6095e75&displaylang=da
Dette link er til XP!
MVH
Henry

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-04 19:46

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Kommentar
Fra : Adelodia

Dato : 07-01-04 10:03

Tak til jmsgruppen, både for svar og for det nænsomme spark. Jeg prøvede lidt forskelligt i Wprd og Excel og fandt at jeg kunne aktivere japansk i kontrolpanelet som du skrev. Derudover skulle jeg så bruge programmet 'tegnoversigt' der ligger under tilbehør -> systemværktøjer.

Godkendelse af svar
Fra : Avalodia

Dato : 07-01-04 10:05

Tak for svaret jmsgruppen.