/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Rosenstand og Wellmann
Fra : cschannong
Vist : 1059 gange
50 point
Dato : 25-12-03 12:46

Er der nogen der kan hjælpe mig videre med Andreas Reinhardt Rosenstand (f 1804) gift den 18/8-1837 med Laura Nielsine Rasmine Wellmann. Jeg mangler forældrene til dem begge.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-12-03 10:56

I følge www.familysearch.org:
Andreas Reinhardt <NISSEN ROSENSTAND>
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 28 Apr 1804 Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 15 Jun 1804 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Niss Jacob ROSENSTAND
Mother: Marthe Marie SCHREIBER

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C202045
Source Dates: 1785 - 1814
Film or Fiche Number: 44331
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke
____________

Jeg kan ikke lige finde Laura.
________________

Står der forældrenes navne i kirkebogen ved deres vielse i 1837?

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-12-03 11:03

Dette skulle så være Rosenstands familie i 1801:
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Vester Kvarter, Vester Kvarter, , Matr. 20, 40, FT 1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Nis Jacob Rosenstand, 49, Gift, , Revisor,
Marthe Maria Schreiber, 40, Gift, , g Rosenstand,
Philip Peder [Rosenstand], 13, Ugift, , ,
Envold Heug [Rosenstand], 9, Ugift, , ,
Peder [Rosenstand], 1, Ugift, , ,
Sophia Magdalena [Rosenstand], 7, Ugift, , ,
Pedorine [Rosenstand], 6, Ugift, , ,
Marthe Siegvardine [Rosenstand], 4, Ugift, , ,
Augusta Caroline [Rosenstand], 3, Ugift, , ,
Ellen Rasmusdatter, 32, Ugift, , Tj. Pige,
Maria Kirstine Hempel, 52, Ugift, , Tj. Pige,

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-12-03 11:07

Rosenstand/Schreibers vielse?
NIELS JACOB ROSENSTAND
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: MARTHE SCHREIBER Family
Marriage: 16 MAY 1787 Nikolaj Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M202035 1785 - 1805

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-12-03 11:10

FT 1787:
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Snarens Kvarter, , , Nybrogade 21, 2, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Nis Jacob Rosenstand, 34, Gift, Hosbonde, Revisor ved den Grønlandske Handel,
Marte Marie Schreiber, 27, Gift, Hans Kone, ,
Kirstine Kausler, 23, Ugift, Tjenestepige, ,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-12-03 19:08

Her er lidt om sønnen Rosenstand, Vilhelm Jacob

http://www.kid.dk/Weilbach.asp?ObjectId=1065&wTekstId=56442

WEILBACH, dansk kunstnerleksikon
Senta
Rosenstand, Vilhelm

Genealogi:
Rosenstand, Vilhelm Jacob, 1838-1915, maler. *31.7.1838 i Kbh., †11.3.1915 smst., begr. smst. (Ass.). Forældre: Bogholder ved Grønlandske Handel, kammerråd Andreas Reinhard R. og Louise Nielsine Rasmine Wellmann. ~17.4.1889 i Kbh. med Clara Elise Jensen, *14.1.1853 smst., †12.12.1910 smst., datter af fløjtenist, musiklærer Julius August J. og Anna Olivia Paulsen.
E.M.

Uddannelse, Rejser og udlandsophold, Stipendier og udmærkelser, Stillinger og hverv, Udstillinger, Værker, Biografi, Litteratur

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-12-03 08:23

På denne side
http://home.online.no/~cfscheel/SL-WE.HTM
lidt om Familien Wellmann, stamtavle , Personreg.
håber det hjælper dig lidt videre med Wellmann
senta

Wellmann   Fabritius, Albert: Familien Wellmanns stamtavle og tre
sødskende Wellmanns ahnetavle. DK Kbh. 1927. 95pp. Personreg.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 28-12-03 20:33

Har du overvejet om hun hed Villmann?
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Nørre Kvarter, Nørre Kvarter III, , Nørrevold 221, stuen, 1796, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Andreas Reinhard Rosenstand, 45, Gift, , bogholder og ?? ved den grænlandske handle., Kjøbenhavn
Laura Rosenstand født Villmann, 34, Gift, , hans kone, Do.
Wilhelm Jacob, 12, Ugift, , skoledisciple, Do.
Phillip Waldemar, 10, Ugift, , skoledisciple, Do.
Christian Andreas, 8, Ugift, , skoledisciple, Do.
Sophus Emanuel, 6, Ugift, , fraværende paa besøg i Jylland, Do.
Henrik Marthinius ??, 4, Ugift, , ---, Do.
Carl August, 2, Ugift, , ---, Do.
Pouline Dorothea Jensen??, 26, Ugift, , tjenestetÿende, Kjøbenhavn
Johanne Sommerfeldt, 52, Ugift, , som logerende, Do.
Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-12-03 22:16

Fra Fs.Laura Nielsine Weilmann
senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Reinhard Rosenstand Pedigree

Birth: 28 APR 1804 Of, , , Denmark
Christening:
Marriage: About 1844 Of, , , Denmark
Death: 27 DEC 1872
Burial:

Wife
Laura Nielsine Weilmann Pedigree

Birth: 13 JUN 1815 Of, , , Denmark
Christening:
Marriage: About 1844 Of, , , Denmark
Death:
Burial:

Children

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-12-03 22:20

Det er hvis deres børn.
senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

CARL AUGUST ROSENSTAND
Male
Event(s):
Birth: 05 JUN 1847

Christening: 20 AUG 1847 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:
Parents:
Father: ANDREAS REINHARD ROSENSTAND Family
Mother: LAURA NIELSINE WELLMANN

Messages:
Extracted birth or christening record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

J202239 1844 - 1856 0048190 Film NONE

Sheet: 00

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Henrik Matheuus Rosenstand
Male Family

Event(s):
Birth: 14 NOV 1845 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death: 12 JUN 1885

Burial:
Parents:
Father: Reinhard Rosenstand Family
Mother: Laura Nielsine Wellmann

Marriages:
Spouse: Anne Mathea Heiberg Family
Marriage: 02 MAY 1873

Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.
Source Information:
Film Number: 442366
Page Number:
Reference number: 33843

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

SOPHUS EMANUEL ROSENSTAND
Male
Event(s):
Birth: 22 APR 1843

Christening: 18 AUG 1843 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

----------------------------------------------------------
Parents:
Father: ANDREAS REINHARD ROSENSTAND Family
Mother: LAURA WELLMANN
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C202238 1831 - 1843 0048188 Film NONE

Sheet: 00

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

CHRISTIAN ANDREAS ROSENSTAND
Male

Event(s):
Birth: 22 JUL 1841

Christening: 01 OCT 1841 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:
Parents:
Father: ANDREAS BERNHARDT ROSENSTAND Family
Mother: LAURA WILLMANN

Extracted birth or christening record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

J201061 1832 - 1841 0044556 Film NONE

Sheet: 00

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 28-12-03 22:27

Hej Jeannie

Hun hedder Wellmann ifølge arkiverne, men det er også den rigtige familie du har fundet. I FT er det forskellige skrivemåder

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 28-12-03 22:33

hej Senta

Ja det er deres børn. Jeg har selv fundet:
Wilhelm (1839-1915)
Philip (1839-? )
Christian (1841 - )
Sophus (1843 - )
Henrik (1845 -1885)
Carl (1847 - )
Nanna (1856 - )

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-12-03 22:36

har du set på Anne Mathea Heibergs familie, der er måske oplysninger du kan bruge.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-12-03 22:43

HENRIK MARTHENUS ROSENSTAND og ANNA MATHEA HEIBERG

senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Female Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: HENRIK MARTHENUS ROSENSTAND Family
Marriage: 02 MAY 1873 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

Husband Age at Marriage: 27
Wife Age at Marriage: 27

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M202336 1863 - 1873 0300633 Film NONE

Sheet: 00

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-01-04 17:02

far til andreas R Rosenstand far Niels Jacob Rosenstand 1751-1835, Revisor ved Grønlands Handel, Justitsråd. Hans fader var Peder Rosenstand Haverslev 1721-66 Sognepræst i Rødding og Krejberg. stamfader til Rosenstand, Den yngre slægt.

Med venlig hilsen og godt nytår.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 05-01-04 15:28

Til cschannong

Peder Nielsen Rosenstand (eller Peder Rosenstand Haverslev) født 12 Feb 1721; død 4 Dec 1766. Gift med Marie Kristine Heug, født 1726 død 12 Apr 1785.

Med venlig hilsen