/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Begynder spørgsmål til hjemmeside
Fra : Hausbaer
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 23-12-03 21:17

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside og er støt på et problem med tabellerne. Er det muligt at navngive tabellerne som det er med frames og kan man angive hvilken side der skal vises i den del af tabelen, f.eks. src="links.html"

Nedenunder to links.

http://www.wohlfahrt.dk/index.html

http://www.wohlfahrt.dk/index1.html

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 23-12-03 23:28

frames og tabeller er to helt forskellige ting du kan IKKE få tabeller til at opføre sig som frames.
den eneste måde du kan få vist noget i en tabel er ved at skrive det der skal vises, sorry..

/anne

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 24-12-03 09:40

Tak skal du ha. Så har jeg lige et andet spørgsmål. Det første link er lavet med frames og det andet er tabeller. Er det muligt at få den fil med frames til at ligne den med tabeller??

Glædelig Jul
Henrik

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 24-12-03 10:52

det kan du godt men funktionaliteten er jo ikke det samme, og du skal huske at en tabel er firkantet så der vil være celler som skal flettes. hvad for en editor bruger du. jeg løber igen og vender først tilbage 2. juledag. kan du have en god jul

//anne

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 24-12-03 11:18

Ja, og htm coden ser sådan ud. (fra programmet FrontPages)
Kode
</head>
<frameset rows="64,*">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold">
<frameset cols="150,*">
<frame name="indhold" target="hovedramme">
<frame name="hovedramme">
</frameset>
<noframes>
<body>
<p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>
</body>
</noframes>
</frameset>
</html>

Det der står i koden kopierer du ind i eks. notesblok og gemmer som navn.htm så kan du se resultatet.
Men jeg vil anbefale at din index.htm ikke er med rammer.
Lav en startside uden rammer og derfra en henvisning (hyperlink til din ramme side)
Emesen.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 24-12-03 12:43

Du kan også lave en side lignende denne som index.htm/index.html, der kigger, om browseren kan køre med frames:

Kode
<frameset cols=20%,80% border=0>
<frame SRC="links_til_siderne.htm" SCROLLING="auto">
<frame src=main.htm name=main></FRAMESET>

<NOFRAMES><A HREF="uden_rammer.htm">Din browser kan ikke vise rammer, tryk her for at forsætte uden rammer</A></NOFRAMES>

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 19-07-04 07:44

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-04 18:58

Hausbaer - du er afsløret - der er ingen jord i din stikkontakt i køkkenet - fy.
Eller var det hvad du lige havde ved hånden, for der ligger vist en jordledning inde i dåsen.
Ellers flot arbejde.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 20-07-04 07:29

Hej Eyvind.
Tak skal du ha for de gode ord... det var faktisk en elmand som lavede alt elarbejde. Så jeg er heldigvis lidt fri fopr det *S*

Billederne fra badeværelset er de næste der kommer.

Henrik