/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
administratoradgang til C:?
Fra : NielsPT
Vist : 428 gange
178 point
Dato : 23-12-03 17:46

hejsa,

jeg havde problemer med at få tilmeldt min netbank. Derfor sender jeg dem en mail, og får flg. svar:

Problemet opstår, hvis den bruger som er logget på PC'en ikke har
administratoradgang til C:.

hmm.. Det troede jeg da jeg havde.. Hvordan tjekker man om man har det, og hvordan får man det?

Det er min computer, så jeg burde da have adm.-adgang til c..???
Jeg har ikke noget kodeord når jeg tænder min pc, da det kun er mig der bruger den..

Jeg kører Windows XP Pro

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-12-03 17:54

.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-12-03 18:35

Administrator, er en indbygget konto som oprettes med administrationsrettigheder i forbindelse med installeringen.
Log af som (brugernavn), log på som administrator.

MVH
jms

manse9933, korteste indlæg jeg nogensinde har set fra dig...

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 188 point
Dato : 23-12-03 18:39

hvis du har flere konto,kan nogle af dem ikke have adm.
under brugergrupper i kontrol panel kan du tjække det.

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 23-12-03 18:55

... Jeg er administrator - jeg har kun een konto! Det ville da også være mærkeligt andet.
frustrerende. Sådan noget netbank virker sgu aldrig efter bogen..

Men tak for svaret.. Også til dig, jmsgruppen!

mvh Niels

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-12-03 23:45

jms,det er ikke alle man gider at spilde sin tid på.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-12-03 11:07

måske er det dem der har et problem med deres c-drev kunne du spørge om nielsPT...