/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Ny hjemmeside???
Fra : maya123
Vist : 482 gange
200 point
Dato : 14-03-02 07:44

Hejsa alle
Jeg er ved at opbygge en hjemmeside, og jeg har ikke meget forstand på det,
forløbigt går det godt nok, men spørgsmålet melder sig :
Hvor og hvordan får man nu folk til at kigge på hjemmesiden ???
Er der bestemte steder man tilmelder sig hjemmesider osv???
Koster det noget????
Jeg skulle jo gerne have nogle link ud osv ????
Hav en god torsdag og venlig hilsen maya123

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 210 point
Dato : 14-03-02 08:05

Du får altid folk til at finde siden hvis du gør den interessant, men det er vigtigt at søgemaskinerne også kan finde din side og derfor skal du have nogle koder(metadata) lagt ind på din side. Når din side er udstyret med metadata, kan mange søgemaskiner selv finde ud af at katalogisere den når de besøger din side.
Ofte kan det dog tage lang tid, inden søgemaskinen kommer forbi netop din side, hvorfor du aktivt kan sige til mange søgemaskiner, at de skal lægge visit forbi din adresse. Men vær tålmodig, for maskinerne har travlt og det kan tage uger, før siderne bliver katalogiseret. Det er forskelligt, hvordan man tilmelder sig til indeksering, mange søgemaskiner har et link der hedder "Add URL" ell. lign. Prøv at se jubii, yahoo, opasia osv. Et eller andet sted står der at du kan tilføje din hjemmeside. Det med at lave gode søgeord kan du få noget som hedder metamaten til at hjælpe dig med. Adressen er her: http://www.metamaten.dk
Det koster ikke noget for at få hjemmesiderne registreret hos de store som jubii, yahoo osv., men du skal vide at alt på din side skal funke når du tilmelder dig, især links, ellers får du afslag. Du kan også få din hjemmeside hurtigt på jubii, yahoo osv, men så koster det. Men du skal lige vide at det kan tage temmelig lang tid før du får din side med.
Hvis du kender nogle hjemmesider som relaterer lidt til det emne du har, ja så kan det være at du kan få dem til at linke til din side, mod at du også linker til dem. Held og lykke med siden.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 14-03-02 09:05

Kære als
Tusinde tak for dit fyldestgørende svar, selvom det videre forløb lyder en smule vanskeligt, har du sporet mig på den direkte vej og du er himmelgod til at svare
pædagogisk, tak.....og hav en god dag

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 14-03-02 09:33

Det er værd at bemærke at mange søgemaskiner ikke selv finder din hjemmeside hvis du ikke giver dem linket.
Jubii, Yahoo, SOL mfl. skal du selv tilmelde dig på.
Google derimod har en "robot" der selv suser rundt på nettet og finder alt hvad der er nyt, så den vil komme forbi din hjemmeside på et eller andet tidspunkt. Du kan dog fortælle den at du er der, og så kommer den forbi noget før.
Som Als også nævner er det en god idé at få lignende sider til at linke til din, og omvendt. Mange interessegrupper har noget de kalder "web rings", der er en gruppe af sider med samme emne (f.eks hunde) der linker til hinanden med et lille logo. Dét er også værd at kigge nærmere på.

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-03-02 10:22

Tak for points! Der er også noget som hedder bannerbytte. Det kan du også bruge, lidt afhængigt af hvad din side omhandler. Du kan evt. gå ind her http://dk.danban.com og se om det er noget der tiltaler dig. Det er rigtigt hvad Harlekin siger, at Yahoo skal man tilmelde sig, medens det ikke er absolut nødvendig med de søgemaskiner som anvender robot eks. Google. Jeg kan dog også sige dig, at Yahoo afviste min hjemmeside, men efter et halvt år kunne jeg finde min side hos Yahoo som hos alle andre søgemaskiner. Enda alle mine undersider kunne jeg finde hos Yahoo, så du behøver ikke være så ked af det hvis du får et afslag. Kom endelig tilbage hvis det er noget du skal ha' uddybet.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-03-02 06:50

Jeg takker Harlekin og als for yderligere råd, jeg er sikker på at andre også kan
bruge dem, rigtig god weekend til alle, hilsen maya123