/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Statsministerens adresse - II
Fra : semmer
Vist : 930 gange
300 point
Dato : 22-12-03 22:46

Hmmmm!

For uindviede - dette er ikke et rigtigt spørgsmål, nærmere et pointfordelingsbrev!

Interesserede kan se det oprindelige spørgsmål her: http://www.kandu.dk/dk/spg/28656

Er det ikke også rigtigt Ellebye?

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-12-03 23:03

Ingen point til mig, men undskyld mine "vittigheder" ---jeg troede faktisk det var en joke.
Glædelig

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 22-12-03 23:14

Ja, Ellebye, du har da skabt dig en bette opgave nu

Men nu har du jo min private mail-adr. så du kan svare begge steder, hvis du synes, det er bedst.

Mvh - SEMMER

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 300 point
Dato : 23-12-03 00:05

To ting jeg i hvert fald kan love dig, er, Din mailadresse BLIVER OG ER SLETTET OG KOMMER TIL ABSOLUT INGENS KENDSKAB, for det andet, hvis du mister point ved dette får du alle igen af mig. Jeg kan desværre kun give dig "superpoint", hvis du er superbruger.

Alt andet lige håber jeg du kunne tage en joke (snart jul), og at jeg ALDRIG kunne finde på at oplyse nogen om noget privat uanset det er min nabo eller statsministeren.

Hvis du derimod ikke kan tage en sådan joke, får du hermed min uforbeholdne undskyldning.

Med venlig hilsen
Ellebye

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-03 08:08

Hvad er foreskellen mellem Saddam og Anders ?
Man er nu klar over Saddam's adresse

Undskyld, ku ik la vær .... igen.... igen

God jul.
Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : semmer

Dato : 25-12-03 18:14

Tak for undskyldningen Ellebye! Den accepteres

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-12-03 21:28

Hej Semmer!

Må jeg have lov til at udtrykke min store anerkendelse af jeres arbejde først og fremst gennem jeres store oplysningsarbejde ved jeres hjemmeside.

Det er både et alvorligt emne, men også et der i høj grad trænger til at blive sat fokus på, og det er du med til.

Jeg kan suppelere med et eksempel fra Falck sygetranport som skulle hente 2 personer i Slagelse. Vedkommende der kørte bilen fortalte mig, at hun havde kørt rundt i gaderne i 1 1/2 time for at finde stedet de skulle samles op på. Det kort føreren havde var stærkt forældet, og havde Falck fået isat GRPS i deres biler havde det ingen tid taget for at finde personerne. Nu overvejede hun selv at købe udstyret til sig selv og tage det med i bilen, for dette følte hun var helt utilfredsstillende overfor klienterne.

Jeg selv kom i 1999 ud for en færdselsulykke et par kilometer fra hvor jeg bor. Et af de "sorte" områder der desværre stadig findes på kortet. Det kostede mig et godt arbejde samt at jeg i dag er blevet førtidspensionist på grund af 2 skader på halshvirvlerne, dette kunne have været undgået hvis kommunen/amtet for længst havde sat stoplys op ved dette sted, men her skal der også "lig på bordet" før nogen reagerer på dette.

Hvis du på nogen måde kan drage nytte af min viden (tidligere sikkerhedsrepræsentant, og ingeniør), er du endog meget velkommen til at kontakte mig på min hottmail adresse, så får du min rigtige.

Med håbet om at jeres projekt må få stor succes,

de venligste hilsner med ønsket om et godt nyt år.

Ellebye

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 30-12-03 21:55

Af hjertet takker jeg dig, Ellebye!

Du aner slet ikke hvor stor en hjælp dit tilbud er! Nu har jeg i 8 mdr. siddet alle de af døgnets timer, jeg ikke sov, og kæmpet med alle disse ting (og er snart færdig med første runde af trafiksektionen). Og så kommer du her og tilbyder hjælp. Wauw - AF HJERTET TAK. Men vi har også i mellemtiden nået at udvikle et brandtæppe, som virker, og som kan sælges for det halve af de nuværende brandtæpper. Samt flere andre ting. Næste trin er at spare halvdelen af de 2 ihjelbrændte hver uge. Men her og nu - tilbage til sagen:

Jeg har allerede en opgave til dig

Endnu mindst en halv snes personer kan vi redde livet for årligt (det er immervæk endnu en om måneden). En norsk undersøgelse viser nemlig, at 43% af alle frontalkollisioner sidste år var selvmord. Og da mange andre trafikale data er gældende for begge lande, er det procentuelle antal selvmordsbilister nok også! Personligt kender jeg en, som 3 gange har gjort det - ned på motorvejen ved en afkørsel, fuld fart på i midten af vejen, de modkørende dytter og blinker og farer ud til siderne. Men endnu har ingen været så venlig at udfri mig, siger han. Når han når til næste nedkørsel, er galskaben fordampet, og han kører op (ad nedkørslen).

Ellebye, kan du finde til mig billede af en "trafik-stop", altså sådan en med søm, monteret i asfalten ved enhver frakørsel på visse motorveje (highways) i USA på en sådan måde, at enhver "rigtig bilist" kører skråt ind på pladen, som straks lægger sig ned, og intet sker - hvorimod "forkert-vejs-bilisterne" omgående punkterer.

Hvis du inget billede kan finde, er du velkommen til at tegne en konstruktion. En sådan er vel ret enkel at fremstille, tror du ikke?

Jeg skal om 2 dage have åbnet en nogle flere sider (et 3-cifret antal er klar) under "trafik", bl.a. flere detaljer, så der er alt rigeligt at se til. Du er hjertelig velkommen ombord

Du er velkommen til at svare mig direkte via mail-adr. på www.sikkerhedidanmark.dk - så vi ikke forstyrrer de andre besøgende på kandu.

Et rigtig godt nyt år til Ellebye og alle, som læser dette - med meddelelsen om, at de 115 sparede traikdrab næste år, formentlig ender omkring de 150. Bare vent og se

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 30-12-03 21:58

Ellebye igen - det problem i Slagelse med at finde postadr. - er det nævnte eksempel af nyere dato?

Er "dit" ulykkessted siden blevet udbedret?

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 30-12-03 22:19

Et tredie spørgsmål Ellebye - findes der i dag noget der kan advare lastbilchauffører med glasøjne? Du ved, når de når det punkt af bevidsthed, hvor de ser, men ser alligevel ikke, og derfor braser hen over 1-2-3 personbiler - en slags hastighedsmåler, som kan måle, hvis lastbilen nærmer sig en fast genstand med urimelig høj hastighed (som i sidste uge på motorvejen, hvor een igen sad med glasøjne, og så - men intet så - før kort før køen af ventende biler - brasende hen over to af dem, og et par brændte ihjel).

Hvis et akustisk signal (nærmere et brøl) have lydt i førerkabinen 100 m før køen - i alle kendte tilfælde har kørslen været absolut ligeud - kunne mange forfærdeligheder være undgået.

Vi arbejder på noget, der er meget mere effektivt - men det koster mange penge at udvikle. I mellemmtiden - findes en sådan nævnt anordning på markedet?

Mvh - SEMMER

nb. nu skal jeg nok tie stille for i år!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-01-04 16:36

Hej semmer.

Jeg skal gerne være dig behjælpelig med ovenstående og ellers øvrige sikkerhedsspørgsmål til jeres side.
Er lige kommet hjem efter en miniferie i Nordsjælland, så jeg har ikke kunnet svare dig før nu.

Jeg mailer tilbage til ovennævnte mail-adresse lige så snart jeg har noget.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 03-01-04 17:56

Mvh - SEMMER