/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
oversættelse - problem med navigationspa~
Fra : basenji.dk
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 21-12-03 15:43

Jeg skal oversætte mit website til forskellige sprog. Jeg har forstået at men skal kopierer alle siderne og sætte billederne op igen og uploade disse, men hvad jeg ikke kan er at få de nye sider til ikke at knytte an til det danske navigationspanel.

Er der nogen der har website på flere sprog og hvordan har I fået navigationpanelet til at skifte sprog også?

Stine

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-12-03 16:48

Dine billeder ligger vel i en mappe i FrontPages som din side henter fra.
Har du lavet det i rammer eller en tabel.
Emesen.

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 21-12-03 16:54

Hej, jeg har i hvert fald ikke brugt rammer. Jeg har bare oprettet websted og så sat tekst og billeder ind. Jeg behøver måske ikke lægge det hele ud to gange hvis jeg bruger enten rammer eller tabel? Hvad med det med navigationspanelet kender du noget til det?

Stine, der er Frontpage nybegynder...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-12-03 17:06

Det kan laves på mange måder.
Man kan have en forside som linker til en ramme side:
Dansk>rammeside med styreramme og en viseramme
Engelsk> ny rammeside med Engelsk styreramme og Engelsk viseramme
Du kan se hvad jeg mener med styreramme og viseramme her
http://www.hirsenet.dk/
Emesen.

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 21-12-03 17:26

ok... jeg må læse lidt om det med at lave sider med rammer... der er da heller aldrig nogen nemme løsninger :)

Stine

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 21-12-03 19:46

Med fare for at afsløre mig selv som komplet inkompetent... jeg har siddet og prøvet at lege lidt med det med rammer. Det fungerer ikke for mig. Hvordan laver jeg for eksempel et knap panel i den ramme side, der er til venstre (jeg har benyttet det, der kaldtes "banner og indhold")? Som så skal henvise til forskellige indholdssider? Er der noget læsestof man kan kaste sig over for den introduktion til Frontpage 2002 jeg har er helt ligegyldig. -Hvilket hjælp funktionen i Frontpage iøvrigt også er...

Stine

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-03 22:36

Jeg vil mene at du skal have en fælles forside og der kan du vælge hvilket sprog du vil have dvs du kan have et billede af et engelsk flag som er linket til den engelske version, hvor du så har en engelsk navigation og dine engelske sider osv. men jeg vil ikke råde dig til at bruge rammer.

//anne

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 21-12-03 23:15

OK, men det jeg ikke kan finde ud af er jo netop at lave denne forside, der så linker til to forskellige sprogversioner... hjælp! Hver gang jeg har prøvet ender den engelske version alligevel med den danske navigation...

Stine

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-03 23:16

har du uploadet siden sådan at vi kan se den?

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 21-12-03 23:18

og forresten: hvorfor synes du det er en dårlig idé med rammer? (bare nysgerrig for jeg har ikke nået at kaste mig ud i det endnu)
Stine

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-03 23:20

hovedsagelig fordi det kan være temmeligt besværligt at finde rundt i dem. og fordi de forskellige søgemaskiner íkke er så glade for rammer.
//anne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-03 23:25

Mit forslag til dig er at du laver de forskellige sider på de forskellige sprog.
så laver du forsiden hvor du hvis det er den engelske side der skal linkes til feks. <a href="engelsk/eforsideside.htm">Engelskversion</a> og så skulle den gerne hente den engelske forside hvor du har en engelsk navigation.
//anne

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 21-12-03 23:26

Ja siden ligger på www.basenji.dk uden det engelske islæt dog...

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-03 23:27

det du også skal er at have en link tilbage til den danske version feks i dit egelske navigationspanel
//anne

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 21-12-03 23:36

Ok, måske er jeg komplet idiot, men jeg forstår ikke hvad du mener med at jeg skal lave forsiden: hvis det er den engelske side der skal linkes til feks. <a href="engelsk/eforsideside.htm">Engelskversion</a>.

Når jeg opretter et websted i Frontpage er det ligegyldigt om jeg opretter sider, der er adskildt fra startsiden uden webstedet, de får stadig det samme navigationspanel. Jeg ved godt det med at jeg skal linke frem og tilbage mellem de to, jeg kan bare ikke konkret få Frontpage til at oprette en side uden det (satans) danske navigationspenel er fast ingrediens...

:)

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-03 23:38

det du har liggende på www.basenji.dk kan udemærket være den danske version det du så skal er at lave den om til engelsk og så skal du lave en helt ny side som bruges som en fælles forside hvor du feks kan have det danske og det engelske flag som så linker til henholdsvis dansk og engelsk udgave og selvfølgelig en lille kort beskrivelse af hvad siden drejer sig om og at man skal vælge sprog for at komme ind på den
//anne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-03 23:42

jeg giver dig helt ret hvad angår frontpage (det stinker) jeg vil gerne kikke nærmere på din kode og så vende tilbage, men der er jo en dag imorgen så jeg tror sengen kalder.

godnat og på genkik i morgen
//anne

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 21-12-03 23:43

ok... jeg vil forsøge. jeg skal vel så oprette et helt nyt website som jeg så laver til den engelse version. Så er jeg spændt på om jeg kan linke fra forsiden til de to forskellige websteder. Jeg synes jeg forsøgte noget sådant, men det virkede ikke... Nå jeg vil forsøge. Man bliver jo kun klogere af at lave fejl :)

Tak for hjælpen :)
Stine

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-03 23:48

det burde ikke være nødvendigt, jeg har lige hentet din kildekode og så vil jeg prøve at sætte den ind i FP og så se hvad der kommer ud af det, så vender jeg tilbage engang i morgen.
//anne

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 21-12-03 23:52

ok tak :) Gnat

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-03 23:53

nat nat //anne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 22-12-03 22:38

jeg har kikket på din kode, hvor har du navigationspanel fra? og har du en kode til det? FP er sgu for viderekommende det er svært at se hvad der foregår.
//anne

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 22-12-03 23:01

Navigationspanelet var der bare da jeg oprettede webstedet. Så har jeg selvfølgelig selv givet knapperne navne, men jeg ved ikke engang hvad en kode er...
:) Stine

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 22-12-03 23:09

kode er når du i FP=frontpage vælger html-visning så får du feks. noget der ligner det her det er et udsnit af din kode men det behøver du ikke at bekymre dig om lige nu men kan du give en beskrivelse af hvordan du oprettede webstedet?

<h1 align=right>
<script language=JavaScript> ref=escape(document.referrer); document.write('<s'+'cript language="JavaScript" src="');'>http://stat.ccure.dk/?id=ringvig&ref='+ref+'">'); </script>
Basenji.dk</h1>
<p align=left><a href="http://www.basenji.dk/Fea.jpg"> height=120 alt="Fea.jpg (399650 byte)" src="basenji_dk-filer/Fea_small4.jpg" width=180 border=0></a>
<a href="
http://www.basenji.dk/Eddie_forfra.jpg"> height=120 alt="Eddie forfra.jpg (255733 byte)" src="basenji_dk-filer/Eddie_forfra_small1.jpg" width=180 border=0></a></p>
<p align=left><b><font face=Verdana color=#ffffff size=1>An English translation is in the works. Please check back later</font></b></p>
<h1 align=left>Alt om hunderacen Basenji</h1>
<h1 align=left><font color=#00ffff size=2>P&aring; disse sider kan l&aelig;ses alt om
Basenji historie, Basenji helbred, Basenji opdragelse, tr&aelig;ning med
Basenji, Basenji temperament, hverdagslivet med Basenji, fodring af hunde
mm. Siderne er tilegnet Basenji ejere og de, der overvejer en Basenji som
familiemedlem.</font></h1>

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 22-12-03 23:20

Ja, jeg åbnede Frontpage og valgte ny - websted i menuen filer. Der valgte jeg "personligt websted" og deri var strukturen med navigationspanel i siden. Var det svar?

;) Stine

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 22-12-03 23:28

ja tak jeg kikker stadig på din kode, meeen jeg skal have 10 mennesker til juleaften så det kommer desværre nok til at knibe med at jeg har så meget tid for 2. juledag. Men hvis det lykkedes at knække FP's kodesystem så vender jeg tilbage, ja selvfølgelig også hvis det ikke lykkedes. Men det kan jo være at der er en anden som kikker forbi med 10.000 kr svaret. hvem ved. Ihvertfald vil jeg ønske dig en god jul

//anne

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 22-12-03 23:34

Jeg sætter virkelig pris på at du gider!! Så jeg har bestemt ingen tidskrav til "opgaven" :)

Tusind tak :) og god jul til dig også

Stine

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 22-12-03 23:36

jeg synes faktisk det er sjovere at sidde og rode med end at skulle stege and vi skrives ved

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 22-12-03 23:36

jeg synes faktisk det er sjovere at sidde og rode med end at skulle stege and vi skrives ved

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 22-12-03 23:37

nå hvad skete her

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 22-12-03 23:39

:) he he... jeg kender fornemmelsen. Jeg burde skrive eksamensopgave, men der er mange andre ting, der er en hel del sjovere!

Stine

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 28-12-03 22:11

Først skal du ligge den engelske version over så den ligger i sin egen "webmappe" på din pc.

Så skal du åbne din engelske version.

Vælge menuen Værktøjer(Tools(mit frontpage er engelsk... jeg vil tro den hedder værktøjer ved dig)) Og så skal du vælge Webindstillinger -> så kommer der en boks op. Der skal du vælge fanen navigation.
Og ved dig vil der nok stå
Startside
Op
Frem
Tilbage

Dette skal du ændre til dine engelske udtryk.

Så burde det virke... Hvis du vil ha det uddybet så sig til

Mvh Peter

Kommentar
Fra : ringvig

Dato : 28-12-03 22:17

ok, tak... jeg får nok først kigget på det en af de nærmeste dage :)

Stine

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 29-12-03 21:39

hej Stine
undskyld den lange ventetid men desværre har jeg fået influenza så det har knebet noget med at få hjernen i omdrejninger.
jeg kan se at du har fået et svar som virker kvalificeret.
Jeg har siddet og arbejdet med et site hvor der har været lavet navigation og fælleskanter, det er noget skod synes jeg, fordi det er svært at arbejde videre med, især i andre programmer. Så min umiddelbare mening er at man ikke skal lade FP generere menuen. men selv lave en eller finde en på nettet.

// anne

Kommentar
Fra : ringvig

Dato : 29-12-03 22:01

Hej Anne... tak for indsatsen :) og godt nytår til dig også :)

Stine

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 29-12-03 22:08

Min mening

Frontpage er et godt begynderprogram
Men så snart man vil til at lave noget som microsoft ikke lige havde forstillet sig at man kunne få lyst til at lave...
Så er der MANGE begrænsninger i frontpage....

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 29-12-03 22:15

helt enig men man behøver jo ikke at gøre det alt for besværligt for sig selv senere, hvis det kan undgås. Jeg bruger FP til nogle ting bl. a. tumpnails da jeg synes det er nemmere, til CSS bruger jeg StonesWebwriter, ellers bruger jeg Dreamweaver. men det er jo stadigvæk en smagssag.

//anne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 22:27

Prøv det nye stones webwriter 4
http://www.webwriter.dk/
Lige til at hente.
Emesen.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 29-12-03 23:06

har ovenikøbet licens til den.

//anne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-03 11:54

Problemet med FP og andre programmer, syntes jeg, er at FP virker ligetil når man er startet rigtigt, men der kommer hurtigt begrænsninger hvis man ikke bare lægger nye sider ind fra de andre programmer. Css (typografiark) kan jo sagtens rippes i FP.
Jeg har brugt Publisher meget (ikke til hjemmesider) til at lave klubblad for nogle år siden og derfor syntes jeg FP er godt at arbejde med.
Emesen.
En dag vil jeg købe Dreamweaver, og prøve det.

Kommentar
Fra : mollymor

Dato : 14-03-04 16:24

Hej Stine

Jeg har lige kigget på din hjemmeside og kan se du har fået løst dit problem. Jeg har akkurat samme problem og vil da frygteligt gerne høre hvordan du endte med at få det klaret.

Jeg leder på nettet denne weekend for at se om jeg kan finde en løsning, da siden meget gerne skal være færdig nu, så jeg håber du kan finde tid til at svare.

Hilsen fra Lisbeth

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 14-03-04 17:12

Hej Lisbeth,

Jeg ved ikke om jeg decideret har fundet løsningen, men jeg klarer mig. Jeg arbejder i Frontpage og har oprettet "ny øverste side" i navigationsvisning og så har jeg sat navigationspanel på og egenskaberne for dette skal så være "vis underordnet".

Hvis det giver mening for dig, herligt ellers find min mail adresse på www.basenji.dk så kan jeg sende mit tlf nummer og så kan vi evt. ringes ved for det er noget låddent at forklare på skrift.

Stine :)

Kommentar
Fra : mollymor

Dato : 14-03-04 20:09

Hej Stine

Tusind tak for det hurtige svar :).
Jeg prøver om det virker og har lidt tid i morgen til at arbejde med det. Hvis det ikke lykkes vil jeg da meget gerne tage imod dit tilbud om telefonnummeret via mail.

Lisbeth

PS. Skønne hunde du har (har selv en 5 mdr. gammel golden retrievertæve) og jeg synes din side er blevet ret flot

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 14-03-04 20:22

Tusind tak! :) god vind med forsøget!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-04 20:23

Jeg syntes også at din side er blevet flot...............men lige et lille hjertesuk.
Min gamle 17" med opløsning på 800 x 600 har lidt svært ved at skille den sorte skrift fra den mørkegrå baggrund.
Emesen.